Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Trött, men får inte tappa sugen.

Men vännen! Ge inte upp!
Det måste finnas en lösning på något sätt, tyvärr kan jag inte hjälpa dig men skulle om jag kunde/Kram

Men vännen! Ge inte upp!
Det måste finnas en lösning på något sätt, tyvärr kan jag inte hjälpa dig men skulle om jag kunde/Kram
Säger samma sak som tröttmössa om jag på något sätt kunde hjälpa skulle jag det men jag har ingen möjlighet till det
annat än tala om vad jag gjorde i samma situation. Hoppas att du på något sätt hittar en lösning på detta.

Tack för omtanken. Jag får nog försöka, om det går, förhandla om några avbetalningsplaner. Även om det inte går så har jag gjort allt jag kan. Skattejämkade förra året och fick två löner skattefria. Ska kanske prova igen.

Skattejämka tycker jag absolut du ska söka för augusti är försent tror jag men för september och framåt kan du väl få då får du väl loss lite pengar till att betala ner dina skulder. Försöka förhandla om befintliga avbetalningsplaner är också en god idé kan de skriva av eller skriva ner räntor så tjänar de ju på det istället för att behöva vänta på sina pengar om du förstår vad jag menar. Finns en ny tråd om det här: https://www.lånforum.se/threads/skriva-av-ränta-och-avgifter.4270/

Lycka till:)

Tack. Skriva av räntor och dylikt blir nog inte aktuellt i mitt fall för det har jag redan försökt en sväng. Men lägre belopp och längre avbetalningsplaner typ.
Det är bara så jobbigt att varje månad välja bort fordringsägare man inte kan betala och hoppas på att de inte skickar till kfm...

Ibland får jag rena panikkänslor att detta aldrig tar slut. När det är så många år kvar. Betalar ca 25 000 kr i månaden för diverse lån. Jag skäms och det är så hemskt att man överhuvudtaget kan sätta sig i denna sits.

I träsket nu med trasig tvättmaskin och allt. Någon som har tips på hur jag kan köpa tvättmaskin på kredit, jag vet, usel idé men kan inte gå med smutsiga kläder :| dock inga bra förutsättningar för kredit. Varför nu :(

Ibland får jag rena panikkänslor att detta aldrig tar slut. När det är så många år kvar. Betalar ca 25 000 kr i månaden för diverse lån. Jag skäms och det är så hemskt att man överhuvudtaget kan sätta sig i denna sits.

Efter att ha läst runt lite på forumet låter det som att det bästa du kan göra är att svälja stoltheten och släppa allt i KFM.
Som du säger kommer det att ta lite längre tid men du kommer åtminstonde att ha mat på bordet.

Sen nämner du ditt barn och jag vill passa på och tipsa om Majblomman, där folk med ekonomiska svårigheter kan söka bidrag för att ge sina barn det de behöver. Ingen skam i det och fler borde ta hjälp av dem.

Om det bara vore stolthet så vore det en sak. Mitt grundläggande problem nu är att jag klarar mig med fix och trix så länge inga oväntade utgifter uppstår som nu tvättmaskinen eller att något lån hamnar hos kfm. Låter jag allt gå till kfm riskerar jag även skilsmässa och äventyrar mitt jobb. Det klarar jag inte av.

Någonstans går gränsen mellan att det är kört och att det kan ordna sig bara man får chansen. Tyvärr får man ju sällan chansen när den som bäst behövs, på grund av historik. Men är man beredd att kämpa och har en inkomst borde man få en chans. Hör av dig så ska jag försöka göra vad jag kan.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp