Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Trött, men får inte tappa sugen.

Hela helgen har jag haft så stark ångest att jag bara vill avsluta detta lidande. Är det här ett värdigt liv? Mitt sociala liv är helt utraderat.

Jag blir så ledsen när jag läser vad du skriver för det var jag för 2 år sedan. Nu måste du söka hjälp, jag beställde tid hos läkare för att få antidepressiva och lugnande för att kunna lugna ner mig själv och sluta gråta och sömntabletter för att sova, 2 timmar per natt går inte när man har skolbarn och fick tid hos kurator för att få prata av mig då min läkare inte hade tid med det. De kanske också kan hänvisa dig till någon form av terapi om det behövs. Dessutom kanske du kan boka tid hos din Konsumentrådgivare så du får en annans åsikt om hur du ska göra med din ekonomi. Jag unnar ingen annan att må som du gör och jag gjorde så nu måste du göra något annat så du får ett annat tankemönster. Jag har slutat med de antidepressiva och lugnande och är nere på en halv sömntablett till natten. så det går att må bättre.Kan detta vara något för dig tror du?

Jag gjorde det i vintras. Kurator men inte antidepressiva. Det hjälpte något med att inte vara så hård mot sig själv. Samtidigt är det svårt när man varit så oansvarig och förstört sitt barns framtid och skapat ett ekonomiskt fängelse.

Jag har sambo och barn.

Vad vet din sambo har du pratat något med hen om detta. Om du nu har så stark ångest att du har tankar på att göra slut på allt så behöver du ytterligare läkarkontakt tror jag. Jag har haft samma tankar som du tyckte inte jag var värd att leva tyckte att mina barn skulle ha det mycket bättre utan mig men om du frågar mig så är att leva mer värt än att göra slut på det. Det var med stora skamkänslor jag sökte läkarhjälp då jag tyckte att jag egentligen då inte var värd hjälp men jag gjorde det för mina barn ville inte att de skulle växa upp utan någon förälder då barnens far då fick veta att han inte skulle överleva sin hjärtsjukdom. Jag är i dag tacksam att jag sökte hjälp för jag vill leva och det hoppas jag du vill också.

Egentligen är jag en levnadsglad person och fäster inte stor vikt vid pengar annars. Tycker att det bara är trubbel. Men det som smärtar är förutsättningarna man gett sitt barn...
Min sambo vet en del men inte att ångesten är så stark. Jag får även ångest av mitt jobb varje dag som förvärrar situationen då jag inte trivs där. Jag har dessutom tappat väldigt mycket av min sociala umgänge på grund av denna situation... Jag kanske behöver söka läkarkontakt igen. Jag är mest arg och frustrerad att jag låtit det gå så långt.
Jag är skuldfri om åtta år :( med löneutmätning skulle det ta längre tid då jag lever under existensminimum idag. Dock inte tillräckligt stora skulder för att skuldsanering blir aktuellt.

Jag är glad att du mår bättre och tack för att du tar dig tid att skriva. Tack alla.

Jag har varit i kontakt med de tidigare och fått råd att förhandla till mig överkomliga avbetalningsplaner (inte alltid möjligt) plus be om möjlighet till räntesänkningar etc. Inte många fordringsägare som kunnat/velat hjälpa. Så sitter med jättehög avbetalningsplaner som är omöjliga att klara av varje månad vilket innebär att någon skuld går till kronofogden varje månad och då måste den prioriteras.
Jag kan utifrån mitt UC inte få samlingslån då jag redan har många synliga lån och enormt underskott typ 100 000 kr...

Ser din sambos situation bättre ut? Har han möjlighet att samla ihop dina lån? Det måste gå att lösa på något sätt. Att leva med tankarna du har är inte nyttigt för någon.

Jag befinner mig själv i trubbel och vet hur jobbigt det kan vara. Man påverkas otroligt hårt psykiskt.

Tyvärr inte.
Och mina krafter tar snart slut. Var på god väg i våras eller kanske bara naiv att tro att jag skulle klara det. Just nu vet jag inte hur jag ska överleva månaden. Eller dagen. Ångesten äter upp mig. Har ångest varje vaken sekund. Och stark sådan. Vill inte dö men vill inte leva heller.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp