- Meddelanden
- 22
- Mottagna reaktioner
- 0
- Poäng
- 2
Hej Lasseman, MEN hur får kfm veta vad man har för faktiskt inkomst dvs inte deklarerad 2019 utan Corona 2020Dom ska lämna om kfm frågar. Kfm behöver inte fråga
Hej Lasseman, MEN hur får kfm veta vad man har för faktiskt inkomst dvs inte deklarerad 2019 utan Corona 2020Dom ska lämna om kfm frågar. Kfm behöver inte fråga
De går in och tittar hos Skattemyndigheten där uppgifterna finns månadsvis. Så gjorde de även för att kolla min lön när min man fick utmätning. Jag kan se det på siffrorna de har räknat på, det är exakt på kronan den lön jag hade exakt månaden innan beslutet. Just den månaden hade jag fått lite extra också i restidsersättning så de struntade i uppgiften om min månadslön som min man skickade in.Hej Lasseman, MEN hur får kfm veta vad man har för faktiskt inkomst dvs inte deklarerad 2019 utan Corona 2020
Men det är ju helt galet för t ex för min del i Corona tider har jag fått förbud mot jobba ob så lönen har sänkts med minst 6000:- under tiden, de måste ju gå på något snitt eftersom jag har oregelbunden inkomstDe går in och tittar hos Skattemyndigheten där uppgifterna finns månadsvis. Så gjorde de även för att kolla min lön när min man fick utmätning. Jag kan se det på siffrorna de har räknat på, det är exakt på kronan den lön jag hade exakt månaden innan beslutet. Just den månaden hade jag fått lite extra också i restidsersättning så de struntade i uppgiften om min månadslön som min man skickade in.
mobillån, sileokapital, axactor, Sergel. Europainkasso säger att dom inte kan återkalla för det blivit utslag, det kan bara en tingsrätt göra . Stämmer det verkligen ? 
Har fått möjlighet att 3 bolag dra tillbaka från kronofogden och utmätning, ganska stora summor...ca 180 000 krmobillån, sileokapital, axactor, Sergel. Europainkasso säger att dom inte kan återkalla för det blivit utslag, det kan bara en tingsrätt göra . Stämmer det verkligen ?
![]()
Återkalla verkställighet har inget med vilken typ av exekutionstitel att göra.
Antingen har någon missuppfattat något eller så har någon ingen koll.
Tänkte gå med i facket/a-kassa och undrar om det är nåt man betalar själv eller ingår det i förbehållsbeloppet vid löneutmätning om man anger. Minns inte om jag kunde ange det i pappret jag skickade in och det kostar ju ändå upp mot 500 kr