Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Tråden om löneutmätning

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Hej.

Fick igår hem brev om redogörelse för inkomst och det ska vara inskickat senast 29/5, får lön 27/5. Kommer utmätningen hinna starta redan denna månad?

Tänkte gå med i facket/a-kassa och undrar om det är nåt man betalar själv eller ingår det i förbehållsbeloppet vid löneutmätning om man anger. Minns inte om jag kunde ange det i pappret jag skickade in och det kostar ju ändå upp mot 500 kr
Mitt ligger inne i lönen , så arbetsgivaren betalat både a-kassa och facket , så jag själv slipper betala in det. Så det är ju ganska stor skillnad då kan jag tycka faktiskt.

Mitt ligger inne i lönen , så arbetsgivaren betalat både a-kassa och facket , så jag själv slipper betala in det. Så det är ju ganska stor skillnad då kan jag tycka faktiskt.

Det ska dock dras av förbehållet

Ah, utan att det dras av på din lön alltså?
Det dras på min lön , alltså jag betalat ju det genom lönen ...annars hade jag fått betala själv, men fått mer i lön ...blir att kronis får lite mindre bara

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp