Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Tråden om löneutmätning

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Och mycket vanligare hos din arbetsgivare än snittet
På inkomstuppgifts pappret man ska fylla i och skicka tillbaka ska man räkna med tillägg man har på lönen som är återkommande varje månad? Det är samma summa varje månad för jag har ett ansvar som ger ett lönetillägg.

Antar det ska skrivas med och blir man av med det begär man omprövning?

På inkomstuppgifts pappret man ska fylla i och skicka tillbaka ska man räkna med tillägg man har på lönen som är återkommande varje månad? Det är samma summa varje månad för jag har ett ansvar som ger ett lönetillägg.

Antar det ska skrivas med och blir man av med det begär man omprövning?
Är det ett tillägg varje månad så ska det med precis som tex Ob-tillägg.

Är det ett tillägg varje månad så ska det med precis som tex Ob-tillägg.
Så länge jag har det ansvaret är tillägget med på lönen så då ska det med.

Och blir jag av med det så begär jag omprövning? Tillägget är ett gäng tusenlappar i månaden

Låter osannolikt att det hinner komma igång denna månaden även då jag har förstått att kommun/stat/landsting kör sina löner senare än vad många privata bolag gör...

Mitt företag kör lönerna den 10:e varje månad. Därefter sker inga förändring förrän nästkommande månad.
Hej, jag undrade också hur ”snabbt” efter en ändring av ett utmätningsbeslut arbetsgivaren hinner ändra....t ex om man har löneutbetalning 25/5 (jobbar på ett företag med närmare 2000 anställda) och en ändring i beslutet dyker upp 15/5, hinns detta tro?

Hej, jag undrade också hur ”snabbt” efter en ändring av ett utmätningsbeslut arbetsgivaren hinner ändra....t ex om man har löneutbetalning 25/5 (jobbar på ett företag med närmare 2000 anställda) och en ändring i beslutet dyker upp 15/5, hinns detta tro?

Det är SÅ olika från företag till företag. Hos oss kör dom lönerna runt den 10:e varje månad. Därefter görs inga ändringar.

Det är SÅ olika från företag till företag. Hos oss kör dom lönerna runt den 10:e varje månad. Därefter görs inga ändringar.
Hmm får man fråga HUR stort företag du jobbar på Kimsan72? Fick nämligen ett brev idag (daterat 15/5) med en höjning av min löneutmätning men får lön den 25/5 så var väl mer undrade om någon tror de hinner ändra på så kort varsel

Hmm får man fråga HUR stort företag du jobbar på Kimsan72? Fick nämligen ett brev idag (daterat 15/5) med en höjning av min löneutmätning men får lön den 25/5 så var väl mer undrade om någon tror de hinner ändra på så kort varsel

Vi kanske e totalt ca 400-500 personer inom koncernen...

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp