- Meddelanden
- 6 045
- Mottagna reaktioner
- 2 812
- Poäng
- 1 987
PrecisExakt 12 mån. Kan vara värt att betala av småskulder innan nästa avgift läggs på
tänkte ta juni pengar som kommer in och ta bort dom små 
PrecisExakt 12 mån. Kan vara värt att betala av småskulder innan nästa avgift läggs på
tänkte ta juni pengar som kommer in och ta bort dom små 
Jag har jobbat på mitt jobb i 16 år och fram tills december förra året var min närmaste chef min far , har var avdelningschef för 3 avdelningar. Ganska stort företag 600 anställda på detta stället . Jag fick kämpa så det inte gick till kronofogden under hans tid som chef..han gick i pension i december. Men jag startade min löneutmätning förra månaden och min nya chef har inte sagt något. Han vet eftersom han måste godkänna alla löner . Men som sagt inte nämt något och varit helt som vanligt.Ni vars chefer sett att ni har löneutmätning, vad har de sagt till er?
Jag har jobbat på mitt jobb i 16 år och fram tills december förra året var min närmaste chef min far , har var avdelningschef för 3 avdelningar. Ganska stort företag 600 anställda på detta stället . Jag fick kämpa så det inte gick till kronofogden under hans tid som chef..han gick i pension i december. Men jag startade min löneutmätning förra månaden och min nya chef har inte sagt något. Han vet eftersom han måste godkänna alla löner . Men som sagt inte nämt något och varit helt som vanligt.
Så är det säkertDu har nog kollegor med löneutmätning med
jag skäms verkligen inte, jag har tagit tag i mitt liv känner jag , så otroligt skönt att slippa låna ! Och väldigt skönt att veta att man slipper kronofogden om 2-3 årPå mitt jobb, ca 80 anställda totalt, så har runt 15% utmätning. Utmätning är mycket vanligare än vad folk tror..Så är det säkertjag skäms verkligen inte, jag har tagit tag i mitt liv känner jag , så otroligt skönt att slippa låna ! Och väldigt skönt att veta att man slipper kronofogden om 2-3 år
Jo men så är det säkertPå mitt jobb, ca 80 anställda totalt, så har runt 15% utmätning. Utmätning är mycket vanligare än vad folk tror..
man får kämpa vidare 
Kronofogden gick helt på arbetsgivaren i mitt fall z snittlönen var ca 37500 kr 6 mån tillbaka, däremot så tjänar jag ca 60 000 kr mer om året eftersom vissa månader tjänar jag betydligt mer....så för mig hjälper det mycket. Jag skickade in min jämkning efter jag har utmätning en månad ifall dom kollar efter första månNär KF begär inkomstuppgifter från arbetsgivare, då frågar dom väl om lönen innan skatt?
Om jag jämkar och det tittas på ett snitt bakåt i tiden så är det väl innan skatt det tittas på?
Funderar på att jämka så jag kan ta ut så mycket som möjligt månaderna det tar innan utmätning börjar men om dom går efter vad man har tjänat efter skatt är det ingen idé.
Annan fråga, jag har utlägg på min lön nästan varje månad (reseräkningar/utlägg på allt från 100kr till 10.000) ser KF det som att det är min riktiga lön?
Edit: lönen jag får ut varierar kraftigt pga utläggen, inte pga övertid etc
jag hade väntat om jag var dig för du får fylla i inkomstuppgifter och då även hur många procent skatt du betalar
får behålla 13k plus 6800 från jämkning. Så jäkla skillnad 
Arbetsgivaren får skicka in bruttolönenNär KF begär inkomstuppgifter från arbetsgivare, då frågar dom väl om lönen innan skatt?
Om jag jämkar och det tittas på ett snitt bakåt i tiden så är det väl innan skatt det tittas på?
Funderar på att jämka så jag kan ta ut så mycket som möjligt månaderna det tar innan utmätning börjar men om dom går efter vad man har tjänat efter skatt är det ingen idé.
Annan fråga, jag har utlägg på min lön nästan varje månad (reseräkningar/utlägg på allt från 100kr till 10.000) ser KF det som att det är min riktiga lön?
Edit: lönen jag får ut varierar kraftigt pga utläggen, inte pga övertid etc