Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Tråden om löneutmätning

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Hej Lasseman, MEN hur får kfm veta vad man har för faktiskt inkomst dvs inte deklarerad 2019 utan Corona 2020
De går in och tittar hos Skattemyndigheten där uppgifterna finns månadsvis. Så gjorde de även för att kolla min lön när min man fick utmätning. Jag kan se det på siffrorna de har räknat på, det är exakt på kronan den lön jag hade exakt månaden innan beslutet. Just den månaden hade jag fått lite extra också i restidsersättning så de struntade i uppgiften om min månadslön som min man skickade in.

De går in och tittar hos Skattemyndigheten där uppgifterna finns månadsvis. Så gjorde de även för att kolla min lön när min man fick utmätning. Jag kan se det på siffrorna de har räknat på, det är exakt på kronan den lön jag hade exakt månaden innan beslutet. Just den månaden hade jag fått lite extra också i restidsersättning så de struntade i uppgiften om min månadslön som min man skickade in.
Men det är ju helt galet för t ex för min del i Corona tider har jag fått förbud mot jobba ob så lönen har sänkts med minst 6000:- under tiden, de måste ju gå på något snitt eftersom jag har oregelbunden inkomst

Har fått möjlighet att 3 bolag dra tillbaka från kronofogden och utmätning, ganska stora summor...ca 180 000 kr :) mobillån, sileokapital, axactor, Sergel. Europainkasso säger att dom inte kan återkalla för det blivit utslag, det kan bara en tingsrätt göra . Stämmer det verkligen ? :)

Har fått möjlighet att 3 bolag dra tillbaka från kronofogden och utmätning, ganska stora summor...ca 180 000 kr :) mobillån, sileokapital, axactor, Sergel. Europainkasso säger att dom inte kan återkalla för det blivit utslag, det kan bara en tingsrätt göra . Stämmer det verkligen ? :)

Återkalla verkställighet har inget med vilken typ av exekutionstitel att göra.
Antingen har någon missuppfattat något eller så har någon ingen koll.

Bilagor

• Screenshot_20200520-183230_Yahoo Mail.jpg
    Screenshot_20200520-183230_Yahoo Mail.jpg
    464.3 KB · Visningar: 27
Ah, fanns ingen verkställighet att återkalla från.
Rätt att bara tingsrätt kan upphäva utslag.

Tänkte gå med i facket/a-kassa och undrar om det är nåt man betalar själv eller ingår det i förbehållsbeloppet vid löneutmätning om man anger. Minns inte om jag kunde ange det i pappret jag skickade in och det kostar ju ändå upp mot 500 kr

Tänkte gå med i facket/a-kassa och undrar om det är nåt man betalar själv eller ingår det i förbehållsbeloppet vid löneutmätning om man anger. Minns inte om jag kunde ange det i pappret jag skickade in och det kostar ju ändå upp mot 500 kr

Man betalar själv så det är en del av förbehållet, en del av normalbeloppet. Är ju frivilligt att vara med

Det står med på papperet än tror jag, i alla fall om man redovisar på nätet, men påverkar inget i beräkningen

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp