Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Släppte idag första lånet

Hur mycket får du behålla nu vid skuldsanering Kimsan per månad?
Visst betalar man in själv beloppet till KFM ?

Jag får behålla 12.400kr och 1670kr som jag får på mitt Rikskort varje månad (fd Rikskuponger). Använder det enbart i mataffären :)

Det är ju mer än man får behålla vid löneutmätning :)

Det beror ju på en massa faktorer, men bland annat på hur ens beslut ser ut. Jag har haft ut över 30 000 vissa månader när jag har haft löneutmäting, fast förbehållsbeloppet var på 13 000 eller nåt sånt. Har man inte maxbeslut så öppnar sig en rad möjligheter...

Det beror ju på en massa faktorer, men bland annat på hur ens beslut ser ut. Jag har haft ut över 30 000 vissa månader när jag har haft löneutmäting, fast förbehållsbeloppet var på 13 000 eller nåt sånt. Har man inte maxbeslut så öppnar sig en rad möjligheter...
Och det beror ju på hur ens jobb ser ut med möjligheter att jobba över eller extra och hur ens liv ser ut om det finns tid till det. När jag hade löneutmätning hade jag småbarn och tonåringar, jobb utan möjlighet att jobba över, pendlingsstid på 1 timme och 20 minuter. Dvs noll möjlighet att tjäna mer än min lön. Så jag valde att istället gå ned i tid för att orka med. Mindre jobb för samma peng. Mindre till skulderna då också.

Det är ju mer än man får behålla vid löneutmätning :)

Ja, så är det. Dels tack vare den sk. buffertpengen man får behålla varje månad som är tänkt till oförutsedda kostnader. Sen räknade inte min handläggare med mitt Rikskort, vilket är en förmån och en summa borde kanske ha räknats bort pga det. Det gjordes när jag hade löneutmätning iallafall.

Sen kör jag fortfarande en del i tjänsten & det betalar sig bra genom milersättningen. Vi har 38kr/mil i ersättning.
Dock har jag ingen betald övertidsersättning, så kan inte tjäna några extra pengar den vägen.

Idag fick jag brev från mobillån att krediten är uppsagd och absolut senast är den 25sep ska 4000 kr vara inne annars skickas hela skulden på 41 000 kr till kronofogden , första skulden som kommer skickas . Känns så klart otäckt faktiskt , men samtidigt skönt känner jag att bara kunna släppa detta nu på ett sätt och gå framåt :) aldrig mer ta ett lån ! Nu ska dom bort ! :)

är du säker på att dessa int ekommer säljas vidare till inkasso bolag eller andra finansbolag innan --> krf?

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp