Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Släppte idag första lånet

Idag fick jag brev från mobillån att krediten är uppsagd och absolut senast är den 25sep ska 4000 kr vara inne annars skickas hela skulden på 41 000 kr till kronofogden , första skulden som kommer skickas . Känns så klart otäckt faktiskt , men samtidigt skönt känner jag att bara kunna släppa detta nu på ett sätt och gå framåt :) aldrig mer ta ett lån ! Nu ska dom bort ! :)
Dom var snabba för mig att skicka till KFM. Hade tryggkredit också samma bolag:(

Absolut det är jag medveten , kommer aldrig klara upp det annars ... enda utvägen faktiskt .. hellre att alla små lånen är borta inom 2 år och jag kan ha 10k kvar av min lön efter allt är betalt och sen sambon sin på 14k .. bättre efter 2 år känner jag ... hellre anmärkning och kan leva ett bra liv , än ingen anmärkning och inga pengar alls :) så känner jag :)
Så ni får behålla 24000? Det borde ju inte vara några problem då. Mitt förbehåll är på ca 19000 och vi är 2 vuxna och ett skolbarn. Men jag försörjer utöver det ett vuxet barn med.

Visst var det så inför din ev utmätning att ditt jobb lämnar in en fast summa till KF även om du jobbat över?
Så det blir säkert inte maxbeslut för dig:)
Själv fick jag 13000kr i lön efter utmätning denna månad:(
Var många år sen jag hade sån liten lön :( arbetar heltid och får ut detta.
Men samtidigt hade jag mindre kvar förut när lånen skulle betalas gick ju faktiskt back mer än summan jag fick ut nu;):D
Kom det igång i september el du menar kommande lön.?

Så ni får behålla 24000? Det borde ju inte vara några problem då. Mitt förbehåll är på ca 19000 och vi är 2 vuxna och ett skolbarn. Men jag försörjer utöver det ett vuxet barn med.
Får behålla 25 000 ungefär , sen spara ca 80k nu innan det börjar med :)

Jag hoppas inte det blir maxbeslut för då kommer vi ha ca 4000 ytterligare för jag ska jämka med nästa år , och blir ju bonus och semesterersättning och övertid och storhelger .. guld om det inte blir maxbeslut ! Håller tummarna :)

Från du fick första brevet från kronofogden till nu , många månader ?
Beslut kom om utmätning redan i Augusti men hann få full lön i Augusti.
Släppte lånen i våras så det har gått många månader ändå.
Tar ca 5-6 månader innan utmätning startar men det är ju olika hur snabba KFM är.
Nu verkar det ta längre tid så du klarar definitivt hela året utan utmätning.
Men mobil lån var nog snabbast men väntetider som är nu hinner nog inte ens dom

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp