Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Släppte idag första lånet

Jag förstår er och har ingen kunskap angående detta, de borde dock vara mer intresserade av att säga upp avtalet pga er situation än att ej få sina pengar.
Dom får sina pengar varje månad vi löser det annars har min man inget arbete kvar. Bil är ett måste
Vi måsfe göra den prioriteringen i nuläget. Får fixa sista året som är kvar
Dom kan nog säga upp ta bilen och ännu mera skulder till KFM dvs en större kostnad o ökad skuld för oss.
Räcker med skulderna som är ändå:(

@Syrran Jag tror inte det handlar om leasingbilen i sig utan om det gnäll som vi har upplevt från din sida om att du inte kan unna dig något med löneutmätning. Då blir det naturligt att man påpekar hur orimligt dyr den är. Självklart är det erat beslut hur ni ska göra. Prioritera bilen = prioritera bort ett drägligt leverne.

@Syrran Jag tror inte det handlar om leasingbilen i sig utan om det gnäll som vi har upplevt från din sida om att du inte kan unna dig något med löneutmätning. Då blir det naturligt att man påpekar hur orimligt dyr den är. Självklart är det erat beslut hur ni ska göra. Prioritera bilen = prioritera bort ett drägligt leverne.
Ja men måste också förstå hur svårt det är att bryta avtal. Dom som fattar det och var det skulle kosta förstår prioriteringen kan jag tycka klart man gnäller när den inte går att ta sig ut utan stor kostnad. Så lite förståelse från er gör inget än att bara hugga på mig;)

Visa bilaga 591
För att förtydliga hur lätt detta är istället för att kämpa vidare.
Kanske nån kan förstå oss:(

Vad har du för bil? Infon du la ut är generell. Olika företag har olika regler. Dvs det kan vara värt kolla reglerna där just nu har leasingen och ställa kostnaden att bryta I förtid och skaffa något annat kontra kostnaden behålla

Dvs beslutet kan ändå bli att behålla, men då baserat på vetskap och fakta exakt vad de olika alt kostar.

Troligen det bästa alt skulle dock vara överlåta leasingen på någon annan. Då kommer man ur avtalet men slipper extrakostnader. Dock kräver det ju möjlighet kunna köpa en annan bil tex

Vad har du för bil? Infon du la ut är generell. Olika företag har olika regler. Dvs det kan vara värt kolla reglerna där just nu har leasingen och ställa kostnaden att bryta I förtid och skaffa något annat kontra kostnaden behålla

Dvs beslutet kan ändå bli att behålla, men då baserat på vetskap och fakta exakt vad de olika alt kostar.

Troligen det bästa alt skulle dock vara överlåta leasingen på någon annan. Då kommer man ur avtalet men slipper extrakostnader. Dock kräver det ju möjlighet kunna köpa en annan bil tex
Ja den är generell men gäller våran bil med. Alternativ är överlåtelse men problemet är att vi måste ha en bil.
Men nu blir bilen kvar eftersom vi redan löst det med extra jobb.
Så tack ändå men nu börjar jag bli trött på att diskutera våran leasingbil.
Bilen blir kvar så länge inte något annat dyker upp.
Men tack ändå för omtanken o rådet vet att det är i välmening ❤️

Idag fick jag brev från mobillån att krediten är uppsagd och absolut senast är den 25sep ska 4000 kr vara inne annars skickas hela skulden på 41 000 kr till kronofogden , första skulden som kommer skickas . Känns så klart otäckt faktiskt , men samtidigt skönt känner jag att bara kunna släppa detta nu på ett sätt och gå framåt :) aldrig mer ta ett lån ! Nu ska dom bort ! :)

Hur många uteblivna betalningar hade du när uppsägingsbrevet kom? Hur lång tid ungefär tog det från det att du slutade betala innan skulden landade hos KFM?

Hur många uteblivna betalningar hade du när uppsägingsbrevet kom? Hur lång tid ungefär tog det från det att du slutade betala innan skulden landade hos KFM?
Oj jag har inte fått föreläggande ännu från mobillån och det sades upp i september , och det verkat inte finnas registrerat heller .. inga fakturor heller , dom är helt borta .. inte hört ett ord från dom !

Oj jag har inte fått föreläggande ännu från mobillån och det sades upp i september , och det verkat inte finnas registrerat heller .. inga fakturor heller , dom är helt borta .. inte hört ett ord från dom !
Skumt! Andra skriver ju att de skickar direkt till kf utan Inkasso. Har ännu inte fått brev om uppsägning från dem, ligger två betalningar efter och försöker undvika utmätning innan april... då kanske det går vägen.

Skumt! Andra skriver ju att de skickar direkt till kf utan Inkasso. Har ännu inte fått brev om uppsägning från dem, ligger två betalningar efter och försöker undvika utmätning innan april... då kanske det går vägen.
Ja jätte konstigt , och inget föreläggande inkommit till kronis ännu heller enligt dom ! Så vet inte vad dom håller på med :)

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp