Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Vill du få hjälp med UC, låneansökning eller samlingslån?

Vet du vad som påverkar riskprognosen på din UC?

• Totalt antal röstare
    28
Hej jag har en fråga angående mitt betyg. Jag har endast 3 ff varav två försvinner nu i september. Blancolån på 270000 samt ett kreditkort på 40.000. Jag har ett betyg på 7.9. Jag funderar över om det kan vara så att det kan vara så högt pga att mitt kreditkort var övertrasserat med 300kr inför senaste uppdateringen. Är det någon som vet hur det påverkar betyget? Har nu betalt in en del och tänker om betyget kommer sänkas nu? Fundera på ett samlingslån som skulle hjälpa mig mycket men tänker att betyget är för högt.

Övertrass sabbar betyget

Tack för alla svar. Är det någon som haft ett mindre belopp övertrasserat och som sen rättat till det och då sett att betyget blivit bättre?

Det ordnar sig när övertrassen inte syns

Hej,

Jag har under flera år nu försökt att städa upp min ekonomi och genom stora amorteringar, bostadsförsäljning och hjälp från familjen lyckats betala av strax över en miljon sista tre åren.

Det finns dock lite kvar och jag har nu 10 ärenden hos kfm som dom vill delge på styvt 60 000kr.
Dessa hade jag ju givetvis helst löst med ett lån snarare än utmätning så klart.

Min UC är inget vidare tyvärr. 45,7% med:
Inkomst 2015: 500’ (blir 550’ när upd till 2016)
Underskott 2015: 84’ (blir 24’ vid upd)
2ff (sista försvinner om 1,5mån)
2 lån (180’ med bostad som säkerhet och 3’ blanco)
Och det som ställer till det 12 anm som är ett år gamla.

Har någon något råd att ge? Har sen 2 mån då jag sålde min lägenhet och flyttade ökat vad jag får över i plånboken med ungefär 8500kr (12000 kvar efter räkningarna innan mat etc.) så att betala ett par tusen i månaden låter sig göras men med min UC spelar det ju ingen roll gissar jag?

Tacksam för råd! Känns som jag är så nära mål men vet inte hur jag ska ta mig över den sista kullen :(

Hej,

Jag har under flera år nu försökt att städa upp min ekonomi och genom stora amorteringar, bostadsförsäljning och hjälp från familjen lyckats betala av strax över en miljon sista tre åren.

Det finns dock lite kvar och jag har nu 10 ärenden hos kfm som dom vill delge på styvt 60 000kr.
Dessa hade jag ju givetvis helst löst med ett lån snarare än utmätning så klart.

Min UC är inget vidare tyvärr. 45,7% med:
Inkomst 2015: 500’ (blir 550’ när upd till 2016)
Underskott 2015: 84’ (blir 24’ vid upd)
2ff (sista försvinner om 1,5mån)
2 lån (180’ med bostad som säkerhet och 3’ blanco)
Och det som ställer till det 12 anm som är ett år gamla.

Har någon något råd att ge? Har sen 2 mån då jag sålde min lägenhet och flyttade ökat vad jag får över i plånboken med ungefär 8500kr (12000 kvar efter räkningarna innan mat etc.) så att betala ett par tusen i månaden låter sig göras men med min UC spelar det ju ingen roll gissar jag?

Tacksam för råd! Känns som jag är så nära mål men vet inte hur jag ska ta mig över den sista kullen :(

Balanzia eller bluestep men dom har väl en gräns på 10 anm. Vet inte var svea drar sin gräns
Anmärkningarnas syfte är ju att varna presumtiva långivare om att det förekommer betalningsproblem, har man 12 st så finns det nog (tyvärr ur din synvinkel) bättre kunder att låna ut pengar till

Balanzia eller bluestep men dom har väl en gräns på 10 anm. Vet inte var svea drar sin gräns
Anmärkningarnas syfte är ju att varna presumtiva långivare om att det förekommer betalningsproblem, har man 12 st så finns det nog (tyvärr ur din synvinkel) bättre kunder att låna ut pengar till

Hur svårt är det att få ut överskott på skattekonto då? Finns 100000kr där för reavinst nästa år. Kan man få ut dom och flytta problemet frammåt? Kan ju göra extra betalningar till skattekontot framöver och förhoppningsvis låna det som saknas om ett år när skatten ska betalas. Är det möjligt? Lämpligt?
För blir det utslag och utmätning lär väl kfm ta dom ändå tänker jag med enda skillnaden att jag får tio nya utslag?

Hur svårt är det att få ut överskott på skattekonto då? Finns 100000kr där för reavinst nästa år. Kan man få ut dom och flytta problemet frammåt? Kan ju göra extra betalningar till skattekontot framöver och förhoppningsvis låna det som saknas om ett år när skatten ska betalas. Är det möjligt? Lämpligt?
För blir det utslag och utmätning lär väl kfm ta dom ändå tänker jag med enda skillnaden att jag får tio nya utslag?

Du får nog ringa skatteverket och fråga

Dina möjligheter att låna om ett år med 12 anmärkningar är nog som möjligheterna du har nu

Har just nu 7ff, ett maxat kreditkort på 20k, blancolån 10k och 5,4 i betyg.

I oktober har jag 3 ff kvar, alla äldre än 6 mån, inget blancolån och ett outnyttjat kreditkort på 20k.

Tror ni jag har någon chans att få ett medlemslån på 200k hos SEB i oktober, eller behöver man medlåntagare för så stora summor? Senaste deklarationen visar 350k i inkomst förra året, men de två åren före det endast 50k (pluggade).

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp