Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Vill du få hjälp med UC, låneansökning eller samlingslån?

Vet du vad som påverkar riskprognosen på din UC?

• Totalt antal röstare
    28
Hej, 13ff nu 2 försvinner inom en månad resten i januari, 6%risk, ca 900´ i blanco. Kontokrediter och snabblån 120´ som gör att jag går back 20´ varje månad. Inga betalningsanmärkningar och inget inkasso. Får ut ca
30´varje månad, skattejämkning.

Förslag?

Mest förundrad hur du med betydligt sämre förutsättningar än mig bara har 6% då jag har 7%. Finns ingen logik

Kan det ha med tiden sedan senaste UCn togs att göra? Hade högre i början av året då fler uc togs och amoterar drygt 10´/mån

Har 3 privatlån. Ett hos Coop på 314000:- med drygt 5 % ränta. Ett hos Swedbank på 285000:- med 7,9% ränta. Ett hos SEB på 20000:- med drygt 5% ränta. Årsinkomst 399000:-. Underskott 58000:- Äger 50% av fastighet som är belånat 85%. Ska inte ha medsökande eller fastigheten som säkerhet. 6 ff, senaste 2 i maj. 2 försvinner i oktober. Kreditbetyg 1,6. Inga betalningsanmärkningar. Vad tror ni om ett samlingslån på 300000:- för att baka ihop lånen hos Swedbank och SEB?

Kan det ha med tiden sedan senaste UCn togs att göra? Hade högre i början av året då fler uc togs och amoterar drygt 10´/mån

Jag amorterar 9' och har 5 ff ca 750000 i blancolån och 80000 i krediter har dock en ff som marginalens säljavdelning lyckades fixa i maj kan vara den som påverkar

@Annan Vänta tills januari om du klarar det, din risk kommer då ligga väldigt lågt om den är på 6% med så pass många.
Du kommer kunna samla ihopp rubbet med 3 blancolån med bra villkor och spara rejält.
Avsluta dina krediter senast i november så dom ej syns för januari.

Har 3 privatlån. Ett hos Coop på 314000:- med drygt 5 % ränta. Ett hos Swedbank på 285000:- med 7,9% ränta. Ett hos SEB på 20000:- med drygt 5% ränta. Årsinkomst 399000:-. Underskott 58000:- Äger 50% av fastighet som är belånat 85%. Ska inte ha medsökande eller fastigheten som säkerhet. 6 ff, senaste 2 i maj. 2 försvinner i oktober. Kreditbetyg 1,6. Inga betalningsanmärkningar. Vad tror ni om ett samlingslån på 300000:- för att baka ihop lånen hos Swedbank och SEB?
Beror på din riskprognos och antalet uc

Tack Lån Expert! Dina råd är det jag har som plan för tillfället. Dock går jag back mycket varje månad pga dyra krediter. Ett lån på 150´skulle underlätta men kanske fördröja tiden tills jag kan samla ihop lån ytterligare. Tror du verkligen det går att få tre så stora blancolån? De skulle behöva vara på ca 300´ styck. Återkom gärna med fler tips om det finns! mvh A A

Hej, 13ff nu 2 försvinner inom en månad resten i januari, 6%risk, ca 900´ i blanco. Kontokrediter och snabblån 120´ som gör att jag går back 20´ varje månad. Inga betalningsanmärkningar och inget inkasso. Får ut ca
30´varje månad, skattejämkning.

Förslag?

Släppa rubbet till kfm, skuldsanering på längre sikt.
900 k i blanco gör att bankerna är ganska svalt sugna på att ingå avtal..
Ett alternativ är att dubbla lönen, lättare sagt än gjort..
Har du något du kan belåna, fastighet eller bostadsrätt? Eller någon i familjens dito. Det skulle göra saker hållbara.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp