Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Vill du få hjälp med UC, låneansökning eller samlingslån?

Vet du vad som påverkar riskprognosen på din UC?

• Totalt antal röstare
    28
Om det är en kredit är svaret nej, du kan ha en skuld på en avslutad kredit och betalar som vanligt. Innebär endast att du inte kan använda krediten för nya skulder.
Om det är ett lån kan den ej avslutas utan att återbetalas först.

Hejsan! Vad tror du om förutsättningar att klappa ihop i ett samlingslån när min betalningsanmärkning försvinner?
(Jag har själv de senaste åren sanerat min ekonomi rätt hårt, varit i djupa problem, men nu är det dags för sista rycket, så att säga , och få till en riktigt bra ekonomi (så bra det går med lån.. ;)
Såhär ser min uc ut:

Inkomst 305tk, underskott 37tkr (fast anställs sedan 2008)
Blanco 214 (3 kreditgivare)
Kreditkort 16 tkr av 20 utnyttjat
Inga skulder som ej syns på uc.

Inget skuldsaldo.
1 betalningsanmärkning, 600kr (csn), går ut 13/8 (om några dagar)
Score 1,7%
2 förfrågningar senaste året, 1 i december 2016, 1 i juni 2017.

Vad tror du om möjligheterna?

Tack!

Du kommer få samlingslån men Juni UC kommer påverka ganska kraftigt.
Om du kan hålla dig till efter den i Dec försvinner kommer du få bättre villkor.

Du kommer få samlingslån men Juni UC kommer påverka ganska kraftigt.
Om du kan hålla dig till efter den i Dec försvinner kommer du få bättre villkor.

Vad tror du det kan bli för ränta på ett ungefär? Vad tror du max summa som erbjuds? (Mest nyfiken)

Vill ej avvakta då jag ska börja studera nästa år, och kommer jobba deltid = mindre pengar,.så vore bra att få klart nu, och ev lägga om senare.

Har idag varit hos vår bank för att försöka samla MASSA skitlån o krediter om ca 500.000:- och baka in i vårt huslån. (bilar, renovering, båt, konsumtion m.m) Var öppna med varför vi har lån på typ tio olika ställen och vår bankman var förstående. Vi var öppna med att vårt problem är MÅNGA UC eftersom vi varit dumma nog att försöka få samlingslån på andra ställen än "vår" bank. Ett övervärde på vårt hus om
ca 1 miljon. Bankmannen var positiv, trodde vi skulle lösa detta, men skulle räkna o ta UC på oss båda... Inga anmärkningar finns... Vad tror ni? Vågar man hoppas....?

när man ansöker om banklån måste man uppge hur stora studieskulder man har. Hur mycket påverkar det? Har 230k i studieskuld men betalar ju bara 600kr i månaden för det.

när man ansöker om banklån måste man uppge hur stora studieskulder man har. Hur mycket påverkar det? Har 230k i studieskuld men betalar ju bara 600kr i månaden för det.

Om man tex söker ett bolån där information om studiueskulder efterfrågas har de relativt liten inverkan. De är mer intresserade av summan man betalar tillbaka varje månad för att vara säkra på att deras kalkyl går ihop så man klarar en framtida högre ränta.

Längre fram ska jag försöka ta ett samlingslån för att få bättre ränta. Är det bättre att söka på 5-7 år återbetalning än 10? Vill helst ha 5, men vill ju ha lånet och till bra ränta. Måste jag välja längre återbetalning så kan jag pytsa in mer själv (frågan är bara om det blir gjort).

Hej Lån Expert!

Jag hoppas du kan hjälpa mig med mitt knepiga fall. Jag har skulder som idag uppgår till ca 600 000 kr fördelat på 6 st blancolån. Jag skulle vilja samla 3 st av dessa med ett samlingslån på 200 000kr . De 3 lånen jag vill lösa kostar mig ca 8000 kr/månad. Jag skulle få ner denna kostnad till under 3000kr/ månad om någon bank bara ville bevilja mig. Men det verkar kört. Samtliga banker anser att jag har alldeles för hög belåningsgrad. Min inkomst uppgår till ca 306 000/år vilket innebär att skulderna är dubbelt så höga som lönen. Dock har jag ett helt okej UC betyg på 1.6 % och inga anmärkningar eller skuldsaldo hos KFM. Har du något tips på vad jag kan göra eller vem jag kan vända mig till?

Hej,

Jag har en "Min upplysning" som ser ut enligt följande:

Överskott av tjänst: 501k
Underskott av kapital: 8k

Blanco: 229k (en långivare)
Beviljad kredit: 50k (Använd denna månad är 27k men brukar oftast vara runt 5k)

Jag har tre förfrågningar hos UC:

Två stycken från 2016-12-02 och en från 2017-02-20

Mitt betyg hos UC är 2% vilket översätts till "Bra kreditvärdighet".

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Förfrågningarna från december var när jag stod i valet och kvalet om jag skulle ta ett samlingslån eller inte, jag fick erbjudanden från de två bankerna men avstod vid detta tillfälle. Det lån jag har idag togs i februari och har en återbetalningstid på 5 år eftersom den bank jag använder endast beviljar den återbetalningstiden som "max". Det bakade ihop två mindre lån till ett samt ökade även min skuldsättning med cirka 150k.

Nu har förutsättningarna, lustigt nog, förändrats lite och jag hade velat lägga om lånet eftersom jag hade velat ha en längre återbetalningstid. Vad hade ditt råd varit om du var i min situation? Finns det någon möjlighet för mig att göra en ny ansökan innan december/januari eller bör jag vänta ut till FF har försvunnit? Hur stor skillnad för mitt betyg kommer försvinnandet av de två (eller tre) tidigare förfrågningarna att göra för mitt betyg om jag avvaktar till 3 december alternativt 21 februari?

Senast ändrad:
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp