Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Vill du få hjälp med UC, låneansökning eller samlingslån?

Vet du vad som påverkar riskprognosen på din UC?

• Totalt antal röstare
    28
Kommer nog kunna få ensamt, kan alltid lägga till ML i efterhand om det hjälper

Du skriver att man ska avsluta sina krediter så att de inte finns med på UC innan man söker hos Lendo men är inte samlingslån till för att samla sina krediter till en? Varför ska jag då avsluta dem innan jag söker?

Påverkar dig positivt oavsett vart du söker. Kreditgränsen räknas emot din skuldsättningsgrad inte beloppet du har använt när den är aktiv.
Om den avslutas räknas också ett lägre belopp på antalet kredit och kreditgivare vilket gör det att din UC förbättras.
Detta innebär att du sedan får bättre bud på själva ansökan.

Men då är det ju inget samlingslån jag söker om jag redan har avslutat krediterna för att de inte ska synas skriver man inte ändamål med lånet hos Lendo?

Krediterna måste inte vara aktiva för att kunna flytta skulden till ett lån som samlingslån.

Krediterna måste inte vara aktiva för att kunna flytta skulden till ett lån som samlingslån.
Men är inte det att fara med osanning att avsluta krediter för att få bättre UC, för att sedan söka samlingslån för att lösa dessa krediter som avslutats utan att de är lösta?

Betyder endast att du inte kommer kunna skuldsätta på med nya skulder på krediterna, annars betalar du som vanligt för skulden du redan har idag.

Betyder endast att du inte kommer kunna skuldsätta på med nya skulder på krediterna, annars betalar du som vanligt för skulden du redan har idag.
Ursäkta om du tycker jag tjatar om detta men om jag nu ringer upp mina långivare och säger att jag vill avsluta mina krediter kommer då de inte kräva hela skulden tillbaka på en gång? Jag vet ju inte om jag får något lån hos Lendo när jag gör detta.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp