Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Vill du få hjälp med UC, låneansökning eller samlingslån?

Vet du vad som påverkar riskprognosen på din UC?

• Totalt antal röstare
    28
Hej!
Har 2 frågor.
Förfrågningar från Credit safe, bisnode osv, syns dom hos uc eller påverkar ens kredit betyg? Banken säger ibland att dom syns ändå men.
Fråga 2: tar banken en upplysning via uc och sen en mindre upplysning via Credit safe eller dylikt?

Vissa banker använder båda men 90% av dom använder endast UC, tror bisnode är som en miniuc dvs har inge påverkan på ens kreditvärdighet och syns inte på en riktig UC.

Vissa banker använder båda men 90% av dom använder endast UC, tror bisnode är som en miniuc dvs har inge påverkan på ens kreditvärdighet och syns inte på en riktig UC.
Stämmer Bisnode syns inte på UC men andra långivare som använder sig av Bisnode kan se dina Bisnode förfrågningar och det har då en inverkan på din kreditvärdighet hos dem.

Min UC ser idag hemsk ut med massa förfrågningar och blancolån. Jättestort undertskott har jag även. Om man leker med tanken att jag skulle betala av ALLT idag, hur lång tid tar det innan jag är nollad hos UC? Vet förfrågningar syns ett år bara men tidigare lån och underskott syns 2-3 år tillbaka i tiden? Tänkte det kan vara bra och veta om man ska söka bolån lååångt fram i tiden.

Hej,

Har ca 330K i synliga Blanco och skulder på typ 200K som inte syns på UC. Bra score och bra inkomst.
Mina 330K som är synliga är ett ok lån och ett sämre. Skulle vilja baka ihop mitt sämre synliga lån och mina ej synliga lån till ett. Skulle då ha 530 i blanco på 2 lån totalt som jag kan betala ner snabbare.

Kan jag söka 330k och säga att jag vill lösa skulder på 330k men använda 200k att lösa bort alla skräpkrediter (4st). Eller måste jag söka 330k och ange att bara 130 ska lösas? Då ser det ut som jag ska konsumera 200k?

Min UC ser idag hemsk ut med massa förfrågningar och blancolån. Jättestort undertskott har jag även. Om man leker med tanken att jag skulle betala av ALLT idag, hur lång tid tar det innan jag är nollad hos UC? Vet förfrågningar syns ett år bara men tidigare lån och underskott syns 2-3 år tillbaka i tiden? Tänkte det kan vara bra och veta om man ska söka bolån lååångt fram i tiden.

Har man ingen färsk anmärkning är man nollad efter två år (annars tre år). Jag ser dock ingen anledning att vänta ut gamla avslutade lån så länge, historiska skulder som är betalda lär knappast få någon större inverkan på om man får lånelöfte eller inte.

När en uc görs om man ska ta ett större lån, syns de på den om man har ett konto hos Klarna som man använder? Tex om man har en skuld hos dom på 10.000kr och som man ibland betalar av mycket på och ibland mindre.

Hej, 13ff nu 2 försvinner inom en månad resten i januari, 6%risk, ca 900´ i blanco. Kontokrediter och snabblån 120´ som gör att jag går back 20´ varje månad. Inga betalningsanmärkningar och inget inkasso. Får ut ca
30´varje månad, skattejämkning.

Förslag?

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp