Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Vill du få hjälp med UC, låneansökning eller samlingslån?

Vet du vad som påverkar riskprognosen på din UC?

• Totalt antal röstare
    28
Hej,

Har läst de senaste inläggen och fastnade på det ni pratade om möjligheten att ta 2 erbjudanden med 2 UC. Är det bäst att göra så eller söka hos 2 olika låneförmedlare samma dag? För söker man hos två olika så går det att ta 2 erbjudanden och det blir 2 UC. Vad är då skillnaden? Klart ni på Lendo vill förmedla båda, det förstår jag ju, men hur ställer sig bankerna till att det kommer en uc till från samma bolag inom så kort tid? Är det inte bättre med 2 st på samma dag fast från olika bolag?

Frågor: angående detta med säga upp krediter. Jag har inga krediter, vad jag menar med krediter. Har däremot lån hos collector jag fick genom lendo. Ursprungslånet var 100 000. Nu är det nere på 85 000. På minuc så ser det ut som att jag har möjlighet att ta ut 15 000.

1) Är det värt ringa collector och "säga upp" det då det står som kredit?
2) varför står det så?

Finns ingen förmån att söka via 2 förmedlare, förmedlare nr 2 kommer inte alls ha samma möjligheter och kommer endast kunna erbjuda sämre bud än förmedlare nr 1.
Om du har 2 UC med 2 förmedlare kommer förmedlare nr 1 behöva ta kreditupplysning nr 3 för att du ska få bästa budet.

@Jimmys

På din UC står det endast 1 kreditgivare och registrerat som blancolån?

Långivare Collector Bank AB/12 Kreditlimit 100.000 kr
Kreditnummer 500133226 Utnyttjad kredit 86.374 kr
Reg först hos UC 2016-10-14 Reg senast hos UC 2017-06-30
Så ser det ut

Via Lendo kan du endast ta lån och inte krediter men det ser ut som är felaktigt registrerad eftersom det ser ut som en kredit.
Kan vara värt att kontakta Collector för att få en bekräftelse.

Står likadant på mina lån från Collector och från Tf bank..

Detta är dock på en miniuc, hur ser det ut på faktiska uc'n på kivra.com.

Där står det - på utnyttjat och beviljat. Är väl bara att chilla då antar jag.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp