Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Vill du få hjälp med UC, låneansökning eller samlingslån?

Vet du vad som påverkar riskprognosen på din UC?

• Totalt antal röstare
    28
Det skulle vara en bra ide att avsluta minst 12 av dessa krediter asap (behålla skulden men avsluta produkten) för att sedan avvakta 2 månader (eller tills efter din nästa UC uppdatering).
För dig påverkas både dessa UC FF men också antalet kreditgivare & antalet krediter samt deras kombinerad limit (tillgänglig belopp) räknas emot dig.
Detta borde få din risk på runt 1% och ge dig utrymme att kunna samla alla med förmånliga villkor på ett lån.

Det skulle vara en bra ide att avsluta minst 12 av dessa krediter asap (behålla skulden men avsluta produkten) för att sedan avvakta 2 månader (eller tills efter din nästa UC uppdatering).
För dig påverkas både dessa UC FF men också antalet kreditgivare & antalet krediter samt deras kombinerad limit (tillgänglig belopp) räknas emot dig.
Detta borde få din risk på runt 1% och ge dig utrymme att kunna samla alla med förmånliga villkor på ett lån.

Fast har just nu 6 bra blancolån (ihop med sambo) jag betalar bra på de så de minskar med ett totaltvärde på 100kkr per år. De har ok ränta 3,45-6,28% de andra åtta lånen är fyra bolån också med bra villkor. Sen sitter jag med två kreditkort och två kontokreditet. Det är kontokrediterna som är nollade påverkar. Har just nu koll på ekonomin med rätt mycket över per månad och känns mest som en prestige att slippa ha 7,1 och känna sig som en ekonomisk farsot när jag har bättre ekonomi än på lång tid.

Sen antar jag att de kanske är en nackdel med 6 blanco hos 5 kreditgivare

Desto mer utspridda dina lån är och desto fler lån/kreditgivare du har desto sämre blir din riskprognos.
Detta betyder att första samlingslånet förbättrar din kreditvärdighet så den kan sedan på nytt omförhandlas för även bättre villkor i framtiden.

Hur vanligt är det att det beviljas lån på 500k, och vilka förutsättningar har dom haft?

Händer inte alls ofta och då runt ränta på 8-10%. Man får mycket bättre bud från 2 banker

Men om man erbjuds 250k från 2 banker som ni kontaktat kan man väl inte ta bådas erbjudanden för att låna 500?

Finns en hemlis vid vissa banker där man kan få samma bud som det skulle ha varit 1 UC med 2 st

Nu hänger jag inte med. Menade att om jag är ute efter att låna 500k. Jag gör en ansökan via låneförmedlare. Ingen vill låna mig 500k, men jag kanske får 2 olika erbjudanden på 250k. I det läget kan jag väl inte tacka ja till båda 2 och få ihop de 500k jag var ute efter att låna?

Vi kommer i sådanna fall rekomendera en lösning på maxbeloppet för bästa räntan (300-350k) och sedan hitta en lösning för resterande beloppet med näst bästa räntan. Med vissa banker vet man att dom lägger om samma bud inom viss tidsram och då vet man redan vid första uc vad man får på hela paketet.
Kommer behövas 2 uc men räntan räknas som 1 om man får in rätt banker och rätt bud när man lägger upplägget på visst sätt.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp