Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Vad är era anledningar till att ni fått avslag på inledande?

Kan det vara beloppet som dras i utmätning de anser vara anledning till att du inte gjort allt? Kanske en dum fråga, men jag är inte insatt i hur de värderar/bedömer. Kan summan som dras i utmätning vara av betydelse av hur lång tid utmätningen varit?
Dem drar det beloppet dem kan alltså betala det han kan så ska inte vara någon anledning

Kan det vara beloppet som dras i utmätning de anser vara anledning till att du inte gjort allt? Kanske en dum fråga, men jag är inte insatt i hur de värderar/bedömer. Kan summan som dras i utmätning vara av betydelse av hur lång tid utmätningen varit?
Tveksamt. Den summan om något är ju tvärtom något som gör att jag blir kvalificerat insolvent .

Idag kom avslaget på min överklagan. Man verkar inte ha tagit med mina kompletteringar alls utan bara gått på mitt ursprungliga överklagande.

Man hade inte heller tolkat ” Du har inte heller hunnit göra några större ansträngningar att betala på dina
skulder, eftersom du har haft löneutmätning en kort period.” som att det är ett avslag pga att jag haft löneutmätning för kort tid. Tycker att ”eftersom” är ganska tydligt i sig och att det är pga att jag inte haft löneutmätning tillräckligt länge enligt kfm som jag får avslag.

Funderar på att bara ge upp. Blir arbetslös inom 6 månader och kommer inte kunna få ett nytt jobb.

Livet suger just nu.
Tråkigt...
Men ge inte upp!!! Ansök direkt igen!
Att du har löneutmätning för kort tid spelar igen roll. Jag vet en person som förra veckan fick inledande efter 1 månad löneutmätning.
Tror mycket spelar roll vem man får som handläggare.

Senast ändrad:
Tråkigt...
Att du har löneutmätning för kort tid spelar igen roll. Jag vet en person som förra veckan fick inledande efter 1 månad löneutmätning.
Ja det är klart handläggaren spelar roll.
löneutmätning saken i mitt avslag är bara ett svepskäl.

Tråkigt...
Handläggare kan säkert spela in i någon mån men ändå, tror inte det går jämföra någon ansökan med andra och dra slutsatser av utgången av vad andra fått för utslag. Är ju så många faktorer som spelar in och som vägs samman. Enda gemensamma är ju att ekonomin havererat och att man då ansöker hos KF för att förhoppningsvis ekonomiskt komma på fötter igen om några år. Men varje godkänd skuldsanering är ju över tid en vinst både för den enskilde och för samhället.

Är det någon som vet hur många kontor som hanterar skuldsaneringsansökningar? Man skulle ju kunna jämföra beviljandegraden hos dessa...

Är det någon som vet hur många kontor som hanterar skuldsaneringsansökningar? Man skulle ju kunna jämföra beviljandegraden hos dessa...

Jag har för mig (!) att detta fanns tidigare statistik på där Kalmar var högre beviljandegrad än Sollentuna eller om det var Sundbyberg.

Jag har för mig (!) att detta fanns tidigare statistik på där Kalmar var högre beviljandegrad än Sollentuna eller om det var Sundbyberg.
När jag vart beviljad så var det Kalmar. Dock var de då "ökända" för att ge flest avslag.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp