Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Vad är era anledningar till att ni fått avslag på inledande?

Uppdatering:
Hovrätten beslutade om prövningstillstånd (vinst i sig!).
Men avslog min överklagan. Kanske hade jag yrkat på fel saker och det kunde sett annorlunda ut om jag yrkat på något annat. Men det får vi aldrig veta.
Tänker att detta får vara ett avslutat kapitel nu.
Vad händer nu?
Du får avslag på sanering och behöver söka på nytt igen?

Vad händer nu?
Du får avslag på sanering och behöver söka på nytt igen?
Jag har en ansökan inne redan som behandlas runt nov/dec med nuvarande väntetider. Så det är nästa steg.

Paralellt försöker jag starta ett AB, vilket ger mig möjlighet att göra mig skuldfri på 2-3 år om allt slår in enligt prognos, detta är väl det mest aktuella alternativet idag egentligen.

Uppdatering:
Hovrätten beslutade om prövningstillstånd (vinst i sig!).
Men avslog min överklagan. Kanske hade jag yrkat på fel saker och det kunde sett annorlunda ut om jag yrkat på något annat. Men det får vi aldrig veta.
Tänker att detta får vara ett avslutat kapitel nu.
Hänvisning till tidigare beslut som efterliknar ditt fall samt relevant lagstiftning som inte tagits hänsyn till i ditt beslut, väl formulerat...?

Hänvisning till tidigare beslut som efterliknar ditt fall samt relevant lagstiftning som inte tagits hänsyn till i ditt beslut, väl formulerat...?
Nej det var en mening. Inget annat. Tog ingen ställning alls.

Nu menade jag hur du formulerat överklagandet.
Jaha jag pekade på att tingsrätten 1. Inte tagit hänsyn till komplettering och 2. Hittat på egen tolkning av vad handläggaren skrivit (mer utförligt än ovan dock, fick ihop 1.5 A4).

yrkade på 1. Bevilja skuldsanering eller 2. Inleda skuldsanering. Skulle nog haft med återförvisa till KFM på en separat punkt alternativt i #2.

Jaha jag pekade på att tingsrätten 1. Inte tagit hänsyn till komplettering och 2. Hittat på egen tolkning av vad handläggaren skrivit (mer utförligt än ovan dock, fick ihop 1.5 A4).

yrkade på 1. Bevilja skuldsanering eller 2. Inleda skuldsanering. Skulle nog haft med återförvisa till KFM på en separat punkt alternativt i #2.
Ja, det är väl ytterst sällan som en tingsrätt ändrar ett beslut.
Man ska vara noggrann i hur man formulerar sig, det är bara det man åberopar som prövas.

Ja, det är väl ytterst sällan som en tingsrätt ändrar ett beslut.
Man ska vara noggrann i hur man formulerar sig, det är bara det man åberopar som prövas.
Ja precis,
Samtidigt som alla säger "nej, detta bör/behöver du inte ta kontakt med jurist för."

Nåja, jag får väl ringa SAOL och berätta att dem behöver lägga till ett nytt exempel.

"Du har inte heller hunnit göra några större ansträngningar att betala på dina skulder, eftersom du har haft löneutmätning en kort period."

Jag hade varit mer OK med att man bara låtit bli att skriva något mer efter "Du har inte heller hunnit göra några större ansträngningar att betala på dina skulder".

Men lägger man till "eftersom du har haft löneutätming en kort period." så tänker jag att det är just löneutmätning en ospecifierad (men längre!) period till som är något jag ska ha för att det ska vara aktuellt med sanering.

Nåja, ny ansökan är inne. Får jag godkänt på den så blir det bra. Blir den inte godkänd så hoppas jag åtminstone att jag har fått igång mitt bolag så kanske jag kan göra mig skuldfri ändå.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp