Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Vad är era anledningar till att ni fått avslag på inledande?

Hade inte heller utmätning.

@Lock prova sök igen, men skicka med ett personligt brev. Vet att det är en vattendelare och folk får säga vad dom vill. Jag tror att det kan ha stor påverkan till att man blir beviljad - oavsett om du tror motsatsen så kan det ju inte skada på något sätt och som sagt - jag tror du kan få sagt mycket och ge många argument inför en bedömning som är mer positiv till din fördel:

Här har du lite idér och olika tänkbara argument:
https://www.xn--lnforum-exa.se/threads/lup-stora-skuldsaneringsguiden.26162/post-430047

https://www.xn--lnforum-exa.se/threads/lup-stora-skuldsaneringsguiden.26162/post-430048

Jag försökte med barnkonventionen också. Men även där tyckte inte TR att det var någon anledning att bevilja.
Men det kan jag köpa, det som irriterar mig mest är att tingsrätten skriver att det inte är pga kort tid med löneutmätning fast man i besluter skriver "eftersom".
Vet inte hur man kan tolka det på något annat sätt än att det är pga just löneutmätning en kort period.

Hade inte du också haft en överklagan i tingsrätten Terry? Skulle du kunna skicka mig ditt underlag anonymiserat? Kanske kan det hjälpa mig i mitt ärende.

Jo. Men det överklagandet avslogs.

Däremot så fick jag "vanlig" ansökan godkänd. Så se till att söka nu direkt igen. Så är det din tur om 6 månader igen eller vad det tar - då kommer du ju ha haft utmätning längre.

Jo. Men det överklagandet avslogs.

Däremot så fick jag "vanlig" ansökan godkänd. Så se till att söka nu direkt igen. Så är det din tur om 6 månader igen eller vad det tar - då kommer du ju ha haft utmätning längre.
Har en ny ansökan inne.
"hängsle och livrem" så drog in en ny direkt.

Idag kom avslaget på min överklagan. Man verkar inte ha tagit med mina kompletteringar alls utan bara gått på mitt ursprungliga överklagande.

Man hade inte heller tolkat ” Du har inte heller hunnit göra några större ansträngningar att betala på dina
skulder, eftersom du har haft löneutmätning en kort period.” som att det är ett avslag pga att jag haft löneutmätning för kort tid. Tycker att ”eftersom” är ganska tydligt i sig och att det är pga att jag inte haft löneutmätning tillräckligt länge enligt kfm som jag får avslag.

Funderar på att bara ge upp. Blir arbetslös inom 6 månader och kommer inte kunna få ett nytt jobb.

Livet suger just nu.
Ge inte upp. Sök skuldsanering igen. Det kan va alltid beviljad nästa gång med en annan handläggare.

Har en ny ansökan inne.

Är detta din första eller andra ansökan?

Du vet vad dom säger, tredje gången gillt.

Är detta din första eller andra ansökan?

Du vet vad dom säger, tredje gången gillt.
Detta var mitt 2:a avslag.
Så nästa som beräknas behandlas i oktober är min 3:e.
Det blir nog också sista chansen för att kunna behålla jobbet. Får trycka på det i nästa ansökan kanske.

Detta var mitt 2:a avslag.
Så nästa som beräknas behandlas i oktober är min 3:e.
Det blir nog också sista chansen för att kunna behålla jobbet. Får trycka på det i nästa ansökan kanske.

När jag blev beviljad tredje gången så skrev jag ingenting, inget personlig brev, nada....

Har en ny ansökan inne.
Komplettera det med personligt brev! Du har fått ett diarienummer. Bara att finslipa på ett grymt personligt brev när du har tid kommande 1-2-3 månader och sen posta in det. Jag tror det kommer hjälpa!

Övertygad och övertygad. Jag tycker att man i mitt avslag lägger stor vikt vid löneutmätning pga att man skriver ” eftersom du har haft löneutmätning en kort period.” och tingsrätten bedömer det som att man inte alls har lagt vikt vid utmätningen. Känns lite som att snubben i TR inte ens läst igenom allt utan bara håller med för att få bort det. Hur stor är risken att någon faktiskt går vidare? Man tar dock inte upp något alls i mina kompletteringar, vilket är märkligt. Så får se. Har juridisk rådgivning via jobbet. Kanske ska nyttja den.
Kan det vara beloppet som dras i utmätning de anser vara anledning till att du inte gjort allt? Kanske en dum fråga, men jag är inte insatt i hur de värderar/bedömer. Kan summan som dras i utmätning vara av betydelse av hur lång tid utmätningen varit?

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp