Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Vad är era anledningar till att ni fått avslag på inledande?

Då har du ju de facto inte fått ett avslag som vunnit laga kraft.
Nej det är korrekt. Det har inte vunnit laga kraft då jag överklagat till Hovrätten.
men jag har aldrig fått ett inledande iheller, så det har ju inte skett någon förändring sedan samma tid förra året :)

När man haft samtal med kfm ang sanering, när brukar svar på eventuellt Inledande alt. avslag komma?
Har sett att några skriver att ni fått besked på inledande redan samma dag, gäller det även avslag? :)

När man haft samtal med kfm ang sanering, när brukar svar på eventuellt Inledande alt. avslag komma?
Har sett att några skriver att ni fått besked på inledande redan samma dag, gäller det även avslag? :)
Jag fick besked om mitt avslag under telefonsamtalet, skriftligt besked kom till Kivra en liten stund efter samtalet.

Mitt första avslag tog nästan 2v.
Det andra tog 1v.

Frågade du vad de trodde resultatet skulle bli i samtalet, eller sa dom de rakt ut? :)

Aha okej. Kanske beror på handläggare och hur mycket de har att göra.
Nej, det beror på ditt ärende.

Nej det är korrekt. Det har inte vunnit laga kraft då jag överklagat till Hovrätten.
men jag har aldrig fått ett inledande iheller, så det har ju inte skett någon förändring sedan samma tid förra året :)

Uppdatering:
Hovrätten beslutade om prövningstillstånd (vinst i sig!).
Men avslog min överklagan. Kanske hade jag yrkat på fel saker och det kunde sett annorlunda ut om jag yrkat på något annat. Men det får vi aldrig veta.
Tänker att detta får vara ett avslutat kapitel nu.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp