Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Vad är era anledningar till att ni fått avslag på inledande?

Så, nu har jag överklagat och kompletterat min överklagan. Bara att invänta TR beslut. Pratade med skuld och Budget inför kompletteringen som gav mig lite bra poäng. Så tog upp dessa.

Framtiden utan skuldsanering är inte ljus, stor risk att jag blir arbetslös efter årskiftet då min roll ofta behöver en säkerhetsklassning och mitt uppdrag tar slut 31/12. Och det är väldigt ont om uppdrag för min roll utan säkerhetsklassning.

Lyfte detta i min överklagan, tror inte det har någon bäring men då har jag åtminstone försökt.

Något positivt detta året är iaf att jag tagit tag i min hälsa och nu visar vågen -7 kg sedan februari.
Varvar raska promenader i uthuset på 3-5 km i lite terräng med cykel på gym 3-5 dagar i veckan. Dock varit utan cykel på gymmet senaste månaden pga sjukdom men har kört promenader åtminstone 3-4 dagar i veckan istället.

och äter bara ~2000 kcal om dagen.

Så, nu har jag överklagat och kompletterat min överklagan. Bara att invänta TR beslut. Pratade med skuld och Budget inför kompletteringen som gav mig lite bra poäng. Så tog upp dessa.

Framtiden utan skuldsanering är inte ljus, stor risk att jag blir arbetslös efter årskiftet då min roll ofta behöver en säkerhetsklassning och mitt uppdrag tar slut 31/12. Och det är väldigt ont om uppdrag för min roll utan säkerhetsklassning.

Lyfte detta i min överklagan, tror inte det har någon bäring men då har jag åtminstone försökt.

Något positivt detta året är iaf att jag tagit tag i min hälsa och nu visar vågen -7 kg sedan februari.
Varvar raska promenader i uthuset på 3-5 km i lite terräng med cykel på gym 3-5 dagar i veckan. Dock varit utan cykel på gymmet senaste månaden pga sjukdom men har kört promenader åtminstone 3-4 dagar i veckan istället.

och äter bara ~2000 kcal om dagen.

Idag kom avslaget på min överklagan. Man verkar inte ha tagit med mina kompletteringar alls utan bara gått på mitt ursprungliga överklagande.

Man hade inte heller tolkat ” Du har inte heller hunnit göra några större ansträngningar att betala på dina
skulder, eftersom du har haft löneutmätning en kort period.” som att det är ett avslag pga att jag haft löneutmätning för kort tid. Tycker att ”eftersom” är ganska tydligt i sig och att det är pga att jag inte haft löneutmätning tillräckligt länge enligt kfm som jag får avslag.

Funderar på att bara ge upp. Blir arbetslös inom 6 månader och kommer inte kunna få ett nytt jobb.

Livet suger just nu.

Idag kom avslaget på min överklagan. Man verkar inte ha tagit med mina kompletteringar alls utan bara gått på mitt ursprungliga överklagande.

Man hade inte heller tolkat ” Du har inte heller hunnit göra några större ansträngningar att betala på dina
skulder, eftersom du har haft löneutmätning en kort period.” som att det är ett avslag pga att jag haft löneutmätning för kort tid. Tycker att ”eftersom” är ganska tydligt i sig och att det är pga att jag inte haft löneutmätning tillräckligt länge enligt kfm som jag får avslag.

Funderar på att bara ge upp. Blir arbetslös inom 6 månader och kommer inte kunna få ett nytt jobb.

Livet suger just nu.
Är det i första instans har du möjlighet att överklaga detta beslut.
Om du anser att din kompletteringar är av relevans, hänvisa till dessa.
Övertygad om att du har rätten på din sida hänvisar du till NJA i fall som är liknande ditt eget.

Är det i första instans har du möjlighet att överklaga detta beslut.
Om du anser att din kompletteringar är av relevans, hänvisa till dessa.
Övertygad om att du har rätten på din sida hänvisar du till NJA i fall som är liknande ditt eget.
Övertygad och övertygad. Jag tycker att man i mitt avslag lägger stor vikt vid löneutmätning pga att man skriver ” eftersom du har haft löneutmätning en kort period.” och tingsrätten bedömer det som att man inte alls har lagt vikt vid utmätningen. Känns lite som att snubben i TR inte ens läst igenom allt utan bara håller med för att få bort det. Hur stor är risken att någon faktiskt går vidare? Man tar dock inte upp något alls i mina kompletteringar, vilket är märkligt. Så får se. Har juridisk rådgivning via jobbet. Kanske ska nyttja den.

Livet suger just nu.
Fan vad surt. Men ge inte upp! Du har gett mig hopp och säkert många andra oxå!

Du skriver att du blir arbetslös om 6 månader och inte kommer kunna få ett nytt arbete, varför kommer du inte kunna få det?

Fan vad surt. Men ge inte upp! Du har gett mig hopp och säkert många andra oxå!

Du skriver att du blir arbetslös om 6 månader och inte kommer kunna få ett nytt arbete, varför kommer du inte kunna få det?

Jag jobbar med it säkerhet. Många av dem tjänsterna, även som konsult kräver säkerhetsklassning. Så när jag inte längre kan hyras ut som konsult så kommer uppsägningen.

Sök sanering igen, förr eller senare kommer du ju att bli beviljad...

Livet suger just nu.
Piss orsak. Många beviljas utan att ha haft löneutmätning. Du behöver bara få rätt handläggare.

Piss orsak. Många beviljas utan att ha haft löneutmätning. Du behöver bara få rätt handläggare.

Jag hade inte heller utmätning en dag.

Allt handlar om vilken handläggare man har.

Jag fick utan utmätning med 200-300K i statliga skulder.

Tryckte mycket på att barnkonventionen är lag i Sverige osv.

Jag hade inte heller utmätning en dag.

Allt handlar om vilken handläggare man har.

Jag fick utan utmätning med 200-300K i statliga skulder.

Tryckte mycket på att barnkonventionen är lag i Sverige osv.
Jag försökte med barnkonventionen också. Men även där tyckte inte TR att det var någon anledning att bevilja.
Men det kan jag köpa, det som irriterar mig mest är att tingsrätten skriver att det inte är pga kort tid med löneutmätning fast man i besluter skriver "eftersom".
Vet inte hur man kan tolka det på något annat sätt än att det är pga just löneutmätning en kort period.

Hade inte du också haft en överklagan i tingsrätten Terry? Skulle du kunna skicka mig ditt underlag anonymiserat? Kanske kan det hjälpa mig i mitt ärende.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp