Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Utmätningsbesked

Först ska jag delta i kronofogdens lotteri innan det blir aktuellt. ;)

:D Jag satt igårkväll & läste KF:s årsredovisning och där framgick att år 2018 beviljades 58% av alla inkomna Skuldsaneringsansökningar - 5% mindre än år 2017. :oops:

:D Jag satt igårkväll & läste KF:s årsredovisning och där framgick att år 2018 beviljades 58% av alla inkomna Skuldsaneringsansökningar - 5% mindre än år 2017. :oops:

Du är ju för underbar @Kimsan72 !
Satt du och läste KF:s årsredovisning..!?

Du är en klippa för alla ”här ute”.
Go helg på dig!!♥️

Du är ju för underbar @Kimsan72 !
Satt du och läste KF:s årsredovisning..!?

Du är en klippa för alla ”här ute”.
Go helg på dig!!♥️

Japp, alla 89 sidor - från pärm till pärm... :p

Go’ helg på Dig med bästa Magdaa... ❤️

Ps. Kommer precis från Systembolaget med goaste Rosé vinet ”LEVA”, som ja & några väninnor ”knäcker” imorgon...

De går trots allt att L E V A även med utmätning :p

Hej,

Igen idé att släppa några bara. Upphör alla betalningar på lån och allt annat som inte har med din bostad att göra. Försäkringar, mobil ska du såklart fortsätta med.

Du upphör med alla betalningar som du inte tänkt fortsätta betala efter löneutmätning. Bortkastade pengar att betala lite, använd detta för att skapa en liten buffert. Ta ut dessa medel kontant, ha inte mer än 10k i medel på ditt konto.

Du var väl i kontakt med skuldrådgivare? Berättade dom inte det?

Jag släppte inte alla lån, men fixade ett extrajobb så att jag kunde betala dessa. Det hade inte gått utan extra cash, betalade typ 3500:- på dom lånen utöver det som drogs från min lön.

Tror det går att få då betalar du inget alls!
Måste nog göra dig besviken.
Att medvetet avsluta en anställning eller inte söka jobb aktivt är ett definitivt avslag på en skuldsanering.
För att få skuldsanering ska du ha gjort allt för att minimera dina kostnader, förhandlat med lån/inkassobolagen och inte medvetet gjort något för att sänka din inkomst.
Det är bara att kämpa på, de kommer att bli mer ro när allt är släppt.

Jag släppte inte alla lån, men fixade ett extrajobb så att jag kunde betala dessa. Det hade inte gått utan extra cash, betalade typ 3500:- på dom lånen utöver det som drogs från min lön.
Men hur är det då om
Man jobbar extra på samma företag som betalar ut lön? Drar dom mer då till utmätning ?

Måste nog göra dig besviken.
Att medvetet avsluta en anställning eller inte söka jobb aktivt är ett definitivt avslag på en skuldsanering.
För att få skuldsanering ska du ha gjort allt för att minimera dina kostnader, förhandlat med lån/inkassobolagen och inte medvetet gjort något för att sänka din inkomst.
Det är bara att kämpa på, de kommer att bli mer ro när allt är släppt.
Menar inte att sluta min anställning alls utan dom som inte har arbete
Jag ska inte sluta Jobba tänker däremot jobba mer! Menade dom som redan lever på existens minimum

Men hur är det då om
Man jobbar extra på samma företag som betalar ut lön? Drar dom mer då till utmätning ?

Nej, som jag förstått det så görs det en uppdatering av inkomsterna vartannat år. Det som inte fanns med i inkomstutredning det kan heller inte utmätas. Det är samma sak när du får semesterersättning eller jobbar övertid/extra på jobbet.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp