Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Utmätningsbesked

Att leva med löneutmätning är ju att leva med existensminimum, vilket betyder att du har bara pengar till det allra nödvändigaste.
Då finns ju inte utrymme till andra lån tyvärr...

Jag har varit precis där Du befinner Dig känslomässigt. Är en kvinna i min bästa ålder... Har gjort allt rätt gällande ALLT ÖVRIGT i mitt liv - relationer, arbete, familj vänner...you name it, men just pengar gick det överstyr med "mycket ville ha mer", så att säga... Jag levde till slut så som Du gör nu: med ångest, oro, sömnproblem, etc etc... men till slut, kapitulerade jag fullständigt. Jag släppte taget...
Även då jag är välavlönad, så inser jag att jag kommer få leva med löneutmätning för resten av mitt liv...OM jag inte någon dag lyckas "få" en skuldsanering. Det är en sorg i sig, som är mig ibland övermäktig att hantera, men allt är likväl bättre än den ångest som genomsyrade hela mig just idag för ett år sedan...

Tänkt börja läsa in mig mer på preskriberingen av skulder, lyckas jag inte inte få skuldsanering efter två ansökningar så lämnar jag nog Sverige.

Har inte tänkt kasta bort hela mitt liv eller min dotters liv att leva i misär under hela hennes uppväxt. Accepterar jag inte.

Tjänar ändå bättre utomlands och får behålla pengarna då.

Det finns ju ganska uppenbara orsaker till varför man inte får behålla pengar till andra avbetalningsplaner..
Nej nu kan jag ändå inte låta bli!
Menar du att om en person hamnat illa ekonomiskt att den ska bli tvingad att släppa alla skulder ?? Helt galet tänk !!

Att leva med löneutmätning är ju att leva med existensminimum, vilket betyder att du har bara pengar till det allra nödvändigaste.
Då finns ju inte utrymme till andra lån tyvärr...
Nej förstått det nu och då åker alla lån till kronofogden även dom som skötts upplever detta hel galet men det är min åsikt! Såna är reglerna hårda o orättvisa

Tänkt börja läsa in mig mer på preskriberingen av skulder, lyckas jag inte inte få skuldsanering efter två ansökningar så lämnar jag nog Sverige.

Har inte tänkt kasta bort hela mitt liv eller min dotters liv att leva i misär under hela hennes uppväxt. Accepterar jag inte.

Förstår dig finns inget liv kvar att tvingas släppa alla skulder är bedrövligt vi straffas värre än kriminella tror människor som inte jobbar med social bidrag har det bättre men vi som arbetar straffas för lång tid hemskt fy Faan rent ut sagt

Ja så är det, allt eller inget :-/
Dom som inte arbetar o lever på bidrag undrar hur mycket dom har i månaden?
Blir ju tvingad att släppa skulder klarar inte alla men
Att arbeta och leva på existens minimum. Är ingen höjdare jag ger upp!!

Förstår dig finns inget liv kvar att tvingas släppa alla skulder är bedrövligt vi straffas värre än kriminella tror människor som inte jobbar med social bidrag har det bättre men vi som arbetar straffas för lång tid hemskt fy Faan rent ut sagt

Tror man har relativt svårt att få sanering om man inte jobbar men kan ha fel?. Bara vänta och kasta in lotteri ansökning när tiden är kommen. Förhoppningvis får man en bra handläggare

Jag bodde 10 år i Miami - those were the days: The Happy Days :D

Tror det går att få då betalar du inget alls!
Tror man har relativt svårt att få sanering om man inte jobbar men kan ha fel?. Bara vänta och kasta in lotteri ansökning när tiden är kommen. Förhoppningvis får man en bra handläggare

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp