Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Utmätningsbesked

Nej, som jag förstått det så görs det en uppdatering av inkomsterna vartannat år. Det som inte fanns med i inkomstutredning det kan heller inte utmätas. Det är samma sak när du får semesterersättning eller jobbar övertid/extra på jobbet.
Okej tack! För jag tänkte om jag jobbar extra kanske jag kan fixa dom övriga lånen o inte släppa allt till fogden

Nej, som jag förstått det så görs det en uppdatering av inkomsterna vartannat år. Det som inte fanns med i inkomstutredning det kan heller inte utmätas. Det är samma sak när du får semesterersättning eller jobbar övertid/extra på jobbet.
Detta har diskuterats innan och övertid får inte vara regelbunden och generera i för mycket varje månad för då kan du få mindre året efter. ( om du är sambo )
@Mjau 74 berätta om vad som hände dig.

Okej tack! För jag tänkte om jag jobbar extra kanske jag kan fixa dom övriga lånen o inte släppa allt till fogden

Kalkylera på det, det är tungt att ha ett heltidsjobb och jobba extra. Men för mig övervägde det att jag snabbare skulle bli av med min löneutmätning om jag jobbade extra istället för att släppa alla skulder. Det beror ju på hur mycket du släppt och hur mycket du kommer ha vid sidan av att betala.

Detta har diskuterats innan och övertid får inte vara regelbunden och generera i för mycket varje månad för då kan du få mindre året efter. ( om du är sambo )
@Mjau 74 berätta om vad som hände dig.
Nja nu hade jag ju 2 olika arbetsgivare, det är ju inte riktigt samma sak...

Måste nog göra dig besviken.
Att medvetet avsluta en anställning eller inte söka jobb aktivt är ett definitivt avslag på en skuldsanering.
För att få skuldsanering ska du ha gjort allt för att minimera dina kostnader, förhandlat med lån/inkassobolagen och inte medvetet gjort något för att sänka din inkomst.
Det är bara att kämpa på, de kommer att bli mer ro när allt är släppt.

Hur ska man lyckas förhandla med dem?

Kontaktade typ 15 kreditgivare blankt nej från alla förutom en som la skulden på 15 år istället. Gjorde absolut ingen skillnad överlag eftersom det bara var en. Fortfarande så långt ifrån att få det att rulla runt.

Hur ska man lyckas förhandla med dem?

Kontaktade typ 15 kreditgivare blankt nej från alla förutom en som la skulden på 15 år istället. Gjorde absolut ingen skillnad överlag eftersom det bara var en. Fortfarande så långt ifrån att få det att rulla runt.
Det var samma för mig men jag fick visa på att jag gjort.

Nej nu kan jag ändå inte låta bli!
Menar du att om en person hamnat illa ekonomiskt att den ska bli tvingad att släppa alla skulder ?? Helt galet tänk !!

Och motsatsen att den som vänt sig till kronofogden för att få hjälp kan få nej från kfm med hänvisning till att gäldenären har fullt upp med att betala annat som inte ligger hos kfm vore rimlig?:)

Japp, alla 89 sidor - från pärm till pärm... :p

Go’ helg på Dig med bästa Magdaa... ❤️

Ps. Kommer precis från Systembolaget med goaste Rosé vinet ”LEVA”, som ja & några väninnor ”knäcker” imorgon...

De går trots allt att L E V A även med utmätning :p

Utmätt belopp hade ökat med några hundra miljoner tror jag. Kan det stämma?

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp