Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Utmätningsbesked

Kanske vänt på siffrorna ;) Hur som helst kan man få ett sådant högt förbehållsbelopp av många skäl; hög hyra, många barn, massor av mediciner/läkarvård, höga resekostnader, ja det finns mycket!

...men jag vill erinra mig att han är ensamstående utan barn, men visst är det så som Du säger... :)

Förbehållsbelopp på 18000 kr, det var väldigt mycket. Berätta gärna varför du fått så hög summa.

Det var ett rent exempel mitt förhållsbelopp tror jag bör landa på ca
10 000 med inledandet får jag mer då dem lag in en buffert och även läkarkostnader osv... så i nuläget får jag behålla 12

Det var ett rent exempel mitt förhållsbelopp tror jag bör landa på ca
10 000 med inledandet får jag mer då dem lag in en buffert och även läkarkostnader osv... så i nuläget får jag behålla 12
Okej, då förstår jag. 18000 lät inte så rimligt. -:)

Om man har fått ett utmätningsbesked på 10 000 i månaden på lönen och ett förhållsbelopp på 18000. Kan man jobba över då och behålla det man tjänar mer, eller blir det så att fogden tar mer än 10 000 istället? @Lasseman

Det över utmätningsbeloppet får du ut

Får jag ställa en fråga ang. löneutmätning, justeras den per automatik? Jag tänker att jag har varit sjukskriven men jobbar from mitten på februari heltid och får således i Mars månad ingenting från FK längre, men jag har inte hört något om min löneutmätning, då jag har ett förbehållsbelopp runt 8,000.- just nu men då var det medräknat de pengarna från FK, måste jag kontakta KF för att få det här reglerat eller sker det per automatik?

Får jag ställa en fråga ang. löneutmätning, justeras den per automatik? Jag tänker att jag har varit sjukskriven men jobbar from mitten på februari heltid och får således i Mars månad ingenting från FK längre, men jag har inte hört något om min löneutmätning, då jag har ett förbehållsbelopp runt 8,000.- just nu men då var det medräknat de pengarna från FK, måste jag kontakta KF för att få det här reglerat eller sker det per automatik?
Det får du nog själv reglera.

Ok, jag har ställt frågan till min skuldrådgivare, men via mail, svåra att få tag i ibland ;)

Bäst att kontakta, annars rullar det på

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp