Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Utmätningsbesked

Jag vet inte riktigt vad du försöker tolka något till.
Kfm undrar vilket skatteavdrag dom göra för syt uppgiften behövs för att kunna beräkna löneutmätningen
Tänkte eftersom du jobbar på kronofogden trodde jag du fattade frågan men ska höra med dom själv istället o förklara min situation mot att fråga här bättre att prata med nån människa verkar som folk inte förstår och det feltolkas en del

Förstår du inte dom
Skulder som inte ligger på att utmätas ska ju betalas av mig och jag då har skattejämkning på grund av räntekostnader undrade jag bara om det tas hänsyn till att man har andra lånekostnader! Men fick ju svar nu att det gjorde man inte vilket innebär ett högre skuldberg som ska utmätas! Bedrövligt man får inte ens chans o betala det man skött men men så är det!
Slutsumman av min fråga kan sammanfattas så här: dom skulder som inte gått till kronofogden kommer också att hamna där då du inte kommer att kunna betala övriga lån på grund av att kronofogden mäter ut och tar allt du har o äger! Du får vara glad om du kan äta nån gång och har någonstans att bo!
Förutom det blir ditt liv ett helvete livet ut och du straffas mer en än kriminell!

Du har tolkat det helt rätt. Hamnar, om så bara en skuld hos KF, så tas det ingen som helst hänsyn till Dina övriga skulder (avbetalningar), vilket gör att man dessvärre faller likt ett korthus... :(

Å
Du har tolkat det helt rätt. Hamnar, om så bara en skuld hos KF, så tas det ingen som helst hänsyn till Dina övriga skulder (avbetalningar), vilket gör att man dessvärre faller likt ett korthus... :(
Åh vad ledsen man blir!
Vart ska jag ta vägen!! Allt är i fullständig kras!!

Å

Åh vad ledsen man blir!
Vart ska jag ta vägen!! Allt är i fullständig kras!!

Jag har varit precis där Du befinner Dig känslomässigt. Är en kvinna i min bästa ålder... Har gjort allt rätt gällande ALLT ÖVRIGT i mitt liv - relationer, arbete, familj vänner...you name it, men just pengar gick det överstyr med "mycket ville ha mer", så att säga... Jag levde till slut så som Du gör nu: med ångest, oro, sömnproblem, etc etc... men till slut, kapitulerade jag fullständigt. Jag släppte taget...
Även då jag är välavlönad, så inser jag att jag kommer få leva med löneutmätning för resten av mitt liv...OM jag inte någon dag lyckas "få" en skuldsanering. Det är en sorg i sig, som är mig ibland övermäktig att hantera, men allt är likväl bättre än den ångest som genomsyrade hela mig just idag för ett år sedan...

Även den gode Cornelis Vreeswijk levde på utmätning och fick inte betalt för en enda konsert under större delen av sin karriär, på grund av att han under de första åren ansåg att "skatter och sånt är det inte så noga med". Och då är han en av de mest älskade sångare vi haft i det här landet.

Att kunna sova om natten och tänka på annat än pengar om dagen är mer värt än den där diffusa bilden man har av "rykte" och "anseende" som i slutändan ändå bara är en illusion.

Två månaders väntetid hos skuldrådgivare så jag har inte varit där får kanske komma nån gång i Aptil om jag har tur! Och då är allt lite sent kan man säga

Har inte fått träffa min heller, dock berättade jag om situationen och frågade vad de tyckte jag skulle göra nu, vilket den person som du pratat med bör gjort, speciellt när väntetider är så extrema.
:(

Förstår du inte dom
Skulder som inte ligger på att utmätas ska ju betalas av mig och jag då har skattejämkning på grund av räntekostnader undrade jag bara om det tas hänsyn till att man har andra lånekostnader! Men fick ju svar nu att det gjorde man inte vilket innebär ett högre skuldberg som ska utmätas! Bedrövligt man får inte ens chans o betala det man skött men men så är det!
Slutsumman av min fråga kan sammanfattas så här: dom skulder som inte gått till kronofogden kommer också att hamna där då du inte kommer att kunna betala övriga lån på grund av att kronofogden mäter ut och tar allt du har o äger! Du får vara glad om du kan äta nån gång och har någonstans att bo!
Förutom det blir ditt liv ett helvete livet ut och du straffas mer en än kriminell!

Man tar inte hänsyn till lånebetalningar. Man röknar löneutmätning utifrån den skatt som faktiskt dras, utifrån vad arbetsgivaren meddelat som regel.

Resten tänkte jag inte svara på fler gånger

Det finns ju ganska uppenbara orsaker till varför man inte får behålla pengar till andra avbetalningsplaner..

Man tar inte hänsyn till lånebetalningar. Man röknar löneutmätning utifrån den skatt som faktiskt dras, utifrån vad arbetsgivaren meddelat som regel.

Resten tänkte jag inte svara på fler gånger
Okej tack ändå

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp