Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Utmätning sambos bil

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ok, då finns alltså inget lån på bilen
Inte PÅ bilen. Men det finns ett lån för att kunna köpa bilen. Så nu står min sambo med ett lån men ingen bil.. Men det är ju helt sjukt hur dom kan ta den när hon kan visa upp vartenda tankkvitto, försäkring, banköverföringen när hon köpte den, kvitto från när hon köpte den osv. jag har liksom ingenting med bilen att göra…

Ok, då finns alltså inget lån på bilen
Om sambo bevisar att hon har tagit lån för att köpa bilen. Alltså visar banktransaktioner när hon har tagit lån och köpt bilen. Hjälper det inte?

Spelar ingen roll vad kan visa upp upp osv. Jag har själv haft löneutmätning sedan december förra året. Dom gjorde ett hembesök i maj, vild gissning är att dom gör hembesök efter drygt 6månader första gången?
Men iaf. Hade leasingbil då. Den löpte ut nu iår så vi har valt bort bil helt under denna tid. Då man mer eller mindre inte får äga någon form av fordon osv för kronofogden "föratt undvika att saker ska bli utmätt". Ganska lätt tankesätt. Har man skulder ska man inte ha något av "högt" värde föränn men är skuldfri!
Det är väl där alla i familjen blir drabbade.
Gäller att läsa på allt sånt så man är beredd på det mesta när man är under löneutmätning!

Sen att vi båda behöver bil för att ta oss till jobbet kan jag tycka är en ganska viktig grej, eftersom jag har löneutmätning. Men det sket dom fullständigt i. Då sa jag att då får jag väl vara hemma istället, då min sambo lär ta sig till sitt jobb, vilket landar i att ni inte kommer kunna ta något från lönen.

Ganska högt värde på bilen gissar jag? Därav blir den ju extra intressant för kronofogden

Ganska högt värde på bilen gissar jag? Därav blir den ju extra intressant för kronofogden
Hur visste de det? Kollar de efter folk som har skulder? Då kan de lika gärna gå till de stora hajar som lurat staten och skatter med många miljoner!!

Asså jag fattar inte hur de tänker, om jag jobbar i framtiden som taxiförare blir taxin utmät? Det är ju företagets bil!!

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp