Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Utmätning sambos bil

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Det känns som om han är glad för att bilen blev utmät, typ som straff för oss som hamnat hos KFM, att typ rätt åt er för att ni slapp betala era skulder, hoppas jag har fel men vet inte varför jag känner så!!
Det är han. @Insatt tycker att sambon får skylla sig själv för att hon bor med någon som har skulder. Då får inte sambon äga bil:) sen kommer herren med en dom från högsta domstolen, ett fall som är utrett, den insatta mannen tycker att kronofogden på plats hos sambon får agera domare, beslutfattare och ta sambos bil på plats hjärncellerna verkar vara få…

Dom tar inte bara saker, dom följer lagar och regler
Där har vi en till som pratar om lagar men inte vet vilken lag, hur, varför… ni måste höja nivån här förfan ! Den ena kopierar en dom från högsta domstolen om man varför nu tar sambos bil :) den andra pratar i nattmössan haha

Jag tycker absolut inte du ska vara så himla säker på när saker kan utmätas och inte
Nej självklart kan jag inte va tvärsäker. Och jag skrev att det kan ju inte utmätas hur som helst..Alltså om min skuld till firman är lika som värdet på bilen lär ju en utmätning för att få in pengar till andra skulder hos KFM rätt meningslös.
Det du menar alltså är att om A har ett billån knutet till bilen som säkerhet för finansieringen på firman så kan du ändå utmäta o sälja den...Om det finns betydande övervärde..

Nej självklart kan jag inte va tvärsäker. Och jag skrev att det kan ju inte utmätas hur som helst..Alltså om min skuld till firman är lika som värdet på bilen lär ju en utmätning för att få in pengar till andra skulder hos KFM rätt meningslös.
Det du menar alltså är att om A har ett billån knutet till bilen som säkerhet för finansieringen på firman så kan du ändå utmäta o sälja den...Om det finns betydande övervärde..
Du ska inte lyssna på översittarna här. De KAN inte utmäta sambos bil. Lagen är för att utmäta bilar och ägodelar från kriminella som sitter på dyra bilar i andras namn.
Sen om man ger makten till översittare som hånar skuldsatta på ett forum , då blir det ju lätt så att man blir maktgalen och tycker det är helt ok att ta någon stackars bil så denne inte kan komma till jobbet. Lagen tolkas fel och man helt plötsligt tycker det är ok att vara maktgalen . Eller vad tycker ni @Lasseman och @Insatt , blev de inte bjudna på kaffe ? Kollade ts snett på de? Hade de bråkat med frugan ? Och då tog de sambos bil för att de kan ? ;)

Det är han. @Insatt tycker att sambon får skylla sig själv för att hon bor med någon som har skulder. Då får inte sambon äga bil:) sen kommer herren med en dom från högsta domstolen, ett fall som är utrett, den insatta mannen tycker att kronofogden på plats hos sambon får agera domare, beslutfattare och ta sambos bil på plats hjärncellerna verkar vara få…
Vi provar igen, antar det inte kommer bita. Bilen anses inte vara sambons utan gäldenärens.

Du ska inte lyssna på översittarna här. De KAN inte utmäta sambos bil. Lagen är för att utmäta bilar och ägodelar från kriminella som sitter på dyra bilar i andras namn.
Sen om man ger makten till översittare som hånar skuldsatta på ett forum , då blir det ju lätt så att man blir maktgalen och tycker det är helt ok att ta någon stackars bil så denne inte kan komma till jobbet. Lagen tolkas fel och man helt plötsligt tycker det är ok att vara maktgalen . Eller vad tycker ni @Lasseman och @Insatt , blev de inte bjudna på kaffe ? Kollade ts snett på de? Hade de bråkat med frugan ? Och då tog de sambos bil för att de kan ? ;)

Du har så rätt. Sambons bil kan inte utmätas. Men man ansåg inte det vara visat att det inte var Sambons bil utan gäldenärens bil, och den kan man ju såklart utmäta.

Jag har ingen aning om dom bjudits på kaffe eller inte för övrigt, det får du höra med den som startade tråden. Jag tycker det är ganska ointressant i sammanhanget och tänkte inte borra i den frågan.

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp