Du måste ha blivit mobbad när du var litenFörlåt... Kronofogden stal din sambos bil, heeeeeeeeelt sjukt!
att detta beteende kan tillåtas av mods.. oj vänta , @Lasseman förlöjligar ännu mer ju hahahahahDu måste ha blivit mobbad när du var litenFörlåt... Kronofogden stal din sambos bil, heeeeeeeeelt sjukt!
att detta beteende kan tillåtas av mods.. oj vänta , @Lasseman förlöjligar ännu mer ju hahahahahDu menar alltså på riktigt att du hade varit helt okej med om din respektive ljugit för dig om att inte ha skulder,Förlåt... Kronofogden stal din sambos bil, heeeeeeeeelt sjukt!
Han är ”insatt” han vetDu menar alltså på riktigt att du hade varit helt okej med om din respektive ljugit för dig om att inte ha skulder,
Och du sen får din bil, som du betalt, betalar för och nyttjar utmätt, och utöver det blir av med allting du äger i er gemensamma bostad, trots att du betalt allt.
Du hade fortfarande tyckt det varit rätt och rimligt? Kanske till och med glad och lite exalterad? Inte tyckt det var fel?
han tycker det är ok att man bara tar någons bil som personen själv har köpt, betalar på , betalar försäkringen på , tar sig till jobbet med mmDom tar inte bara saker, dom följer lagar och reglerHan är ”insatt” han vet![]()
![]()
han tycker det är ok att man bara tar någons bil som personen själv har köpt, betalar på , betalar försäkringen på , tar sig till jobbet med mm
NJA 2019 s. 765Det känns som om han är glad för att bilen blev utmät, typ som straff för oss som hamnat hos KFM, att typ rätt åt er för att ni slapp betala era skulder, hoppas jag har fel men vet inte varför jag känner så!!
Är övervärdet så lite är det ganska liten riskOkej.. Vad menas med rättelse, hur går jag tillväga då? Annars är det tingsrätten om inte jag läst fel k om vi ska överklaga?
Okej! Hur orolig behöver vi vara att dom ska utmäta våran bostadsrätt som vi äger 50/50 tror du? Övervärdet är väl typ 100.000 om vi får tillbaka pengarna vi köpte det för.
Men snälla berätta du som är insattupplys oss hur de kan ta sambos bil som du så fint tycker är ok. Ser att du är lika dryg som varit innan förresten , är du 70+ kanske?
Jag tycker absolut inte du ska vara så himla säker på när saker kan utmätas och inteNär jag läser den här tråden och andra som har liknande innehåll så tänker jag...Köp bil av bilhandlare och anv deras finansiering. På så sätt är bilen säkerhet för lånet och kan inte utmätas hur som helst om, Om du nu inte har väldigt lite kvar på skulden övervärdet stort.. Osäker om de kan utmäta ändå så länge skuld kvarstår.
Så var det för mej då löneutmätning var aktuell innan inledande sanering beviljats. Hade relativt ny bil m där bilen var säkerhet för lånet. Vid inledande o beslut om sanering behöll jag bilen just m motivering att det var kreditförbehåll. Jag fick själv dock stå för månadskostnaden ur mitt förbehåll.