- Meddelanden
- 167
- Mottagna reaktioner
- 23
- Poäng
- 112
Så kan jag som väntar på löneutmätning kan få en överraskning vid lönen?Nej det skickas inte ut papper om tillgångar innan utredningen börjar.
Så kan jag som väntar på löneutmätning kan få en överraskning vid lönen?Nej det skickas inte ut papper om tillgångar innan utredningen börjar.
Dom kommer kunna dra som absolut max 14000kr.Har du räknat ut hur mycket dom kommer kunna dra för dig ?
Nej men lön och löneutmätning har ju inget med tillgångar att göraSå kan jag som väntar på löneutmätning kan få en överraskning vid lönen?
Tycker helt ärligt det låter väldigt mycket ! För menar det kommer betalas in 174 000 kr från jobbet då , skulle innebära att räntan ligger på 35 000 kr per månad ? Jag betalde ca 9000 kr på 750k när det var som mestDom kommer kunna dra som absolut max 14000kr.
Räknat dom största lånen på deras dröjsmålsränta.
4 lån på 1,1miljon ökar med 245000kr per år.
Sen har jag ytterligare 13 aktörer på ett belopp på sammanlagt 400000kr
och då hade jag väldigt höga räntor 
Tycker helt ärligt det låter väldigt mycket ! För menar det kommer betalas in 174 000 kr från jobbet då , skulle innebära att räntan ligger på 35 000 kr per månad ? Jag betalde ca 9000 kr på 750k när det var som mestoch då hade jag väldigt höga räntor
![]()
Det stämmer med Norwegian , men tror inte det stämmer med dom andra för det blir för stora summor ! Men skicka ett PM med dina lån så ska jag hjälpa dig ! Tänk bara skatten du får tillbaka som minskar skulderna med !Jaså? Men räknar jag galet då??
Skojar du? Kanske räknat fel då, lust att hjälpa mig att se på ett lån som exempel??
Mitt norwegian tex på inkasso det har jag kollat stenhårt
Varje dag ökas totala skulden med 249kr varje dag.
Skulden är på 380000
Dröjsmålsränta 24%
Totalt per år över 90K
Stämmer det?
Om du har mycket pengar på ditt bankkonto så kan dessa ryka= obehaglig överraskning.Så kan jag som väntar på löneutmätning kan få en överraskning vid lönen?
Är Ett par tusen farligt ?nu snackar jag om kanske 7000. Man behöver ju ha kronor o leva för med en familj o småbarnOm du har mycket pengar på ditt bankkonto så kan dessa ryka= obehaglig överraskning.
Är Ett par tusen farligt ?nu snackar jag om kanske 7000. Man behöver ju ha kronor o leva för med en familj o småbarn
Ha aldrig mer än existensminimum på kontot, själv tog jag ut alla pengar varje gång jag fick lön.