- Meddelanden
- 10 142
- Mottagna reaktioner
- 6 672
- Poäng
- 4 477
Inte farligt men det kan säkert utmätas.Är Ett par tusen farligt ?nu snackar jag om kanske 7000. Man behöver ju ha kronor o leva för med en familj o småbarn
Inte farligt men det kan säkert utmätas.Är Ett par tusen farligt ?nu snackar jag om kanske 7000. Man behöver ju ha kronor o leva för med en familj o småbarn
Jag tror svaret ligger i att man har många ärenden att hantera..

Det är den summan du ska betala hyra och övriga räkningar med samt leva för varje månad.Jag fick beslut om att jag alltid får behålla 11.100kr/månad... vet inte vad det är för beslut, men måste jag alltså ta ut de pengarna varje månad? Varför lixom? Det är ju kfm som beslutat att jag ska behålla den summan, så inte kan de väl gå in och ta pengarna igen?... förstår inte det här riktigt![]()
Om det görs stickprovskontroll så kan allt förutom förbehållsbeloppet utmätas. Har du mer än 11.100 på kontot bör du alltså ta ut det för att vara på den säkra sidan. Efter månadsskiftet bör du inte ha mer än några tusenlappar där eftersom hyran då anses vara betald.så inte kan de väl gå in och ta pengarna igen?... förstår inte det här riktigt![]()
Om det görs stickprovskontroll så kan allt förutom förbehållsbeloppet utmätas. Har du mer än 11.100 på kontot bör du alltså ta ut det för att vara på den säkra sidan. Efter månadsskiftet bör du inte ha mer än några tusenlappar där eftersom hyran då anses vara betald.
matpengarna i kontanter! 
Är det ett maxbeslut som jag har fått då? Så typ all ob eller pengar för extrapass(jobbar inom vården) går oxå till kfm?Det är den summan du ska betala hyra och övriga räkningar med samt leva för varje månad.
Allt över 11.100 kr går till kfm.
Det stämmerÄr det ett maxbeslut som jag har fått då? Så typ all ob eller pengar för extrapass(jobbar inom vården) går oxå till kfm?
Det låter onekligen så.Är det ett maxbeslut som jag har fått då? Så typ all ob eller pengar för extrapass(jobbar inom vården) går oxå till kfm?
Står det att du bara får behålla en summa ? Eller står det att dom ska dra en viss summa med ?Är det ett maxbeslut som jag har fått då? Så typ all ob eller pengar för extrapass(jobbar inom vården) går oxå till kfm?