Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Tråden om löneutmätning

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Har fått skuld att betala som precis förfallodatum gått ut, vad sker nu, skickas de först ut papper om tillgångar och så innan det börjar en utredning/löneutmätning?
Ja, det kommer brev där du ska redovisa inkomst och din arbetsgivare får detsamma.

Ja, det kommer brev där du ska redovisa inkomst och din arbetsgivare får detsamma.
Okey vet inte om det är längre handläggningstider nu men förfallodatum på skulden va 6/8 och nu är de 12/8 inte fått något än, den 25:e kan jag betala skulden

Okey vet inte om det är längre handläggningstider nu men förfallodatum på skulden va 6/8 och nu är de 12/8 inte fått något än, den 25:e kan jag betala skulden
Det kommer till största sannolikhet dröja till minst september och förmodligen längre innan löneutmätning kommer igång.

Har fått skuld att betala som precis förfallodatum gått ut, vad sker nu, skickas de först ut papper om tillgångar och så innan det börjar en utredning/löneutmätning?

Nej det skickas inte ut papper om tillgångar innan utredningen börjar.

Hur ser du på mina chanser? Fick min första lön från jobbet nu i juli, den 25:e augusti kan jag nolla skulden

Hur ser du på mina chanser? Fick min första lön från jobbet nu i juli, den 25:e augusti kan jag nolla skulden

Chanser till vad? Det blir ju betalt av dig 25 aug skrev du.

Hej
Jag undrar om någon kan veta eller ha någon aning om varför jag har massa betalningsföreläggande som inte går till skuldsaldo
Har enbart 2 väldigt små belopp som ligger i skuldsaldo
Tror det handlar om 30000 av totalt 1,5 miljoner

Dom små skulder gick till skuldsaldo nästan direkt och dom stora ligger kvar sedan minst en månad
Senaste dag var kanske flera veckor sen

Har även tagits mängder med upplysningar
Kan det vara så att dom tror att beloppen är så höga att det inte lönar sig eller vad händer

Hej
Jag undrar om någon kan veta eller ha någon aning om varför jag har massa betalningsföreläggande som inte går till skuldsaldo

Dom små skulder gick till skuldsaldo nästan direkt och dom stora ligger kvar sedan minst en månad

Kan det vara så att dom tror att beloppen är så höga att det inte lönar sig eller vad händer
Dom kollar ju säkert var du har tjänat innan o så , dock så upplevde jag det som att dom flesta skickade det som skuld att betala /verkställande . Upplevde Gothia , Lowell , Svea som snabbast .

Hej

Dom har inte begärt verkställighet helt enkelt.

Jag jämkar, men förväntar mig löneutmätning i september. Jag ska avsluta jäkmmingen såfort augusti lönen kommer, men eftersom jag jämkat har jag fått känslan av att ett maxbeslut är mest aktuellt för mig, eller ser kfm att jag avslutat jämkningen? För vad jag förstått är ett maxbeslut ett "sämre beslut". Jag har en balanserad inkomst, skiljer sig ett par hundra varje månad och beroende på VAB o så. (Jag fattar, man ska göra rätt för sig o betala men om jag lyckas jobba ihop några hundra extra kring jul så skulle de vara uppiggande att få behålla de ibland)

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp