Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Skatteåterbäring Skuldsanering

Under en vanlig sanering så ska du väl inte behöva göra omprövning får återbäring. Det är ju något som ska finnas med i kalkylen från start.
däremot så vet jag att den under inledande säger att man inte ska sätta sprätt på pengarna.

Jag har 1,5 år kvar på min sanering (5 år sanering) och jag har fått tillbaka över 30 lakan på skatten på varje år och inte har jag skickat in någon omprövning och inte har KF eller någon borgenär hört av sig.

Tror inte att KF kollar upp alla 9119 personer som hade skuldsanering år 2023 vad dom fick i återbäring nu 2024. Jag tror däremot att 99,9% skickar in omprövning när dom får skatteåterbäringen pga rädsla.

Jag har 1,5 år kvar på min sanering (5 år sanering) och jag har fått tillbaka över 30 lakan på skatten på varje år och inte har jag skickat in någon omprövning och inte har KF eller någon borgenär hört av sig.

Tror inte att KF kollar upp alla 9119 personer som hade skuldsanering år 2023 vad dom fick i återbäring nu 2024. Jag tror däremot att 99,9% skickar in omprövning när dom får skatteåterbäringen pga rädsla.
Nej det är lite det jag är inne på. Men har man inledande vilket jag nästan tolkar det som TS har/hade så vet jag att dem säger att man inte ska sätta sprätt på extra pengar.
Man blir ju också nyfiken på vad TS har gjort med 65k, verkar inte direkt som att man är redo för en skuldsanering om man sprätter pengarna direkt när dem landar på kontot.

Nej det är lite det jag är inne på. Men har man inledande vilket jag nästan tolkar det som TS har/hade så vet jag att dem säger att man inte ska sätta sprätt på extra pengar.
Man blir ju också nyfiken på vad TS har gjort med 65k, verkar inte direkt som att man är redo för en skuldsanering om man sprätter pengarna direkt när dem landar på kontot.
Men man kan väl inte ompröva ett inledande?

Hur får borgenärer reda på hur mycket en privatperson får tillbaka på skatten?

Jag förstår inte riktigt problemet… du skickade själv in ansökan om omprövning för att du ville betala in återbäringen som skulle gå till dina skulder.
Sen är det kanske oturligt att handläggaren kanske inte kontaktade dig där du fick möjlighet att redogöra varför du ansåg att du skulle få behålla 10tkr av dessa 65tkr…
…men trodde du verkligen att en ansökan om omprövning gällande ett så här stort belopp skulle avslås?!

30K varje år ? Hur då ? Är väl istort sett bara kapital när sanering är igång. Knappt inga ränteavdrag alls väl ? Tycker man läst om de som får tillbaka typ 1-3K på skulder uppåt 2-3 miljoner.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp