- Meddelanden
- 263
- Mottagna reaktioner
- 76
- Poäng
- 227
jappGår det att överklaga?
jappGår det att överklaga?
jag har haft kontakt med KFM, har har förklarat att 10tkr är milerssättning. hon trodde då att jag skulle få behålla det, även 30% av 55tkr sedan gick hon på semster och en annan person jag ej haft kontakt med tog beslut om att jag ska betala in allt. men det står även i mitt beslut att dem ska ta hänsyn till milersättning osv....Jag förstår inte riktigt problemet… du skickade själv in ansökan om omprövning för att du ville betala in återbäringen som skulle gå till dina skulder.
Sen är det kanske oturligt att handläggaren kanske inte kontaktade dig där du fick möjlighet att redogöra varför du ansåg att du skulle få behålla 10tkr av dessa 65tkr…
…men trodde du verkligen att en ansökan om omprövning gällande ett så här stort belopp skulle avslås?!
står det i ditt beslut att du ska få behålla reseavdragetJag har reseavdrag så jag får tillbaka 30 varje år.
ja det kan domDet gjorde personen men återigen, min fråga är om en borgenär kan få reda på detta om en person INTE ompröva.r
ja det kan dom
står det i ditt beslut att du ska få behålla reseavdraget
dom kan fråga skatteverket om årsinkomst
Det vet dem inte.Ja men hur ska dom veta hur mycket du får i skatteåterbärgning baserat på den uppgiften?