Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Skatteåterbäring Skuldsanering

30K varje år ? Hur då ? Är väl istort sett bara kapital när sanering är igång. Knappt inga ränteavdrag alls väl ? Tycker man läst om de som får tillbaka typ 1-3K på skulder uppåt 2-3 miljoner.
Jag har reseavdrag så jag får tillbaka 30 varje år.

Jag har reseavdrag så jag får tillbaka 30 varje år.
Ah säkert kaffesump med då. Låter helt otroligt annars om inte Reseavdrag är inblandat här. För står bara att man får tillbaka 30K. och det reseavdrag får man bara tillbaka om man själv fyller i om det. Så där av frågan. Trodde det var ränteavgifterna. För praktiskt nollställs i sanering.

Ah säkert kaffesump med då. Låter helt otroligt annars om inte Reseavdrag är inblandat här. För står bara att man får tillbaka 30K. och det reseavdrag får man bara tillbaka om man själv fyller i om det. Så där av frågan. Trodde det var ränteavgifterna. För praktiskt nollställs i sanering.
Jag har huslån, så jag betalar ju fortfarande dem räntorna och kommer göra oavsett om jag får sanering eller ej. Skillnaden med sanering är ju att jag får behålla.

Nej, långt ifrån alla drar belopp i betalt mot kapital. Jag hade varje år under min sanering mellan 4-7 borgenärer som lyfte beloppet mot räntan.
Fick år ett tillbaks 15tkr på skatten. Därefter sjönk det till ca 8tkt tillbaks resterande år.
Och ja, det var endast tack vare inrapporterad ränta. :)

Jag fick erfara det. Jag omprövade under inledande - fick avslag.
Däremot när nya beslutet skulle fattas så ökade handläggaren min lön. Vilket var på min begäran.

Däremot är det också knepigt för jag kommer ligga på cirka 65.000 i lön oktober/november/december men där jag i januari/februari/mars kommer sitta med en lön på 45.000 kanske men en skuldsanering som är baserat på 15-20.000 mer...

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp