Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Otroligt bra tillfälle till att söka skuldsanering! Speciellt om du är ikapp med lånen idag

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Jag tycker själv att det är märkligt att en budget och skuldrådgivare tycker det är en bra idé att bunkra upp med ett sparande under tiden man väntar på sanering. Jag har också träffat en rådgivare och fick istället rådet att visa att jag gjort allt för att betala det jag kan, vilket jag också gjorde från mars i år till september då min utmätning påbörjades. Det har inte gjort någon stor skillnad på min skuldbörda men jag kan iaf visa att jag gjort det jag kunnat.

Du skulle väl sparat allt och i stället skrivit ett brev om allt du gjort och inte gjort sedan Windows XP lanserades..

Jag tycker själv att det är märkligt att en budget och skuldrådgivare tycker det är en bra idé att bunkra upp med ett sparande under tiden man väntar på sanering. Jag har också träffat en rådgivare och fick istället rådet att visa att jag gjort allt för att betala det jag kan, vilket jag också gjorde från mars i år till september då min utmätning påbörjades. Det har inte gjort någon stor skillnad på min skuldbörda men jag kan iaf visa att jag gjort det jag kunnat.
du har för avsikt att söka sanering?

Sökte skuldsanering nu i veckan med hjälp av skuldrådgivare.

Skulle fortsätta betala så mycket jag bara kunde, framförallt smålån. Skulle då visa på en vilja att ta sig ur problemen.

Gällande att skriva en lång uppsats som personligt brev fanns inte på kartan. Gjorde en skriftlig ansökan och skrev på de flesta frågor max 2-3 rader förutom på frågan vad jag hade gjort. Där blev det kanske 6-7 rader. Behövdes inte mer.

Tycker rätt mycket säger sig självt. Släppa allt innan ett ev besked skulle inte jag se som något positivt om jag satt och bedömde ett ärende. Är ju ändå en förändring gällande beteende som gör om man kommer lyckas eller inte. Att samla pengar på hög och strunta i att betala helt och hållet visar kanske inte direkt en förändring.
Och vad händer om man inte får skuldsanering med alla pengar? Lär ju vara en perfekt summa för fogden att ta vid en utmätning ex

Varför lägga så mycket vikt vid det "personliga brevet"??
När man blir uppringd har man möjlighet att diskutera hur, när, vad,...
Att skriva en essä om sin vandrande pinnes depression är jag lite tveksam till.

Betalade av ett av mina kreditkort ikväll med sparpengar, tänkte säga upp det sen. Då har jag ett kvar med 70/90k utnyttjat (tyvärr). Ringa alla bolag när jag kommer hem efter nyår för se om man kan få amorteringsfritt en tid för kunna betala mer på andra kortet/qliro avbetalning och betala in allt jag kan när skatten kommer, borde få ut runt 20.

Även bolla med leasingbolaget och skuldrådgivaren om nästa steg. Sagt upp alla onödiga abonnemang idag.

Förhoppningsvis räddar det mitt uc lite från dagens 13.5 :/ Helst vill jag kunna ta ett samlingslån men känns inte som det ens är värt att bränna en UC när jag har 1m blanco på 500k inkomst.

Varför lägga så mycket vikt vid det "personliga brevet"??
När man blir uppringd har man möjlighet att diskutera hur, när, vad,...
Att skriva en essä om sin vandrande pinnes depression är jag lite tveksam till.
Stämmer in i din bedömning

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp