Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

minUC - Mitt kreditbetyg

Som jag nämnde var jag inte direkt chockad över att jag inte fick mer erbjudanden.
Ja, man känner ju väl till sina egna förutsättningar. 6,6% är inte extremt dåligt men kanske inte bästa förutsättningar. Vänta tills man har bättre score nästa gång?

Ja, man känner ju väl till sina egna förutsättningar. 6,6% är inte extremt dåligt men kanske inte bästa förutsättningar. Vänta tills man har bättre score nästa gång?

Precis. 6.6% är absolut inte bra men inte värdelöst. Tror förfrågningarna är det värsta hos mig just nu utöver något hög belåningsgrad men inte helt galet.

Jag hade 12% uc, 12ff, samma inkomst när Remember höjde mig från 120K till 400K. Det var förvånande då jag vid den tiden hade kring 40-50K i krediter också. Så även om belångsgraden var lägre så var det ändå sämre förutsättningar än nu.

Kommer att vänta till Juli då jag är nere på kring 7-8ff. Blir det inget då får jag vänta till hösten med 3-4ff. Har för tillfället 8 olika lån/krediter i användning som kostar kring 13-14K per månad, därför är det viktigt att hitta lösningar just nu. Gårdagens var sista sökningen innan sommaren.

Någon mer som har problem med UC idag? Mitt kreditbetyg steg till 7,9 från 2,3 trots att det enda som skett är att jag avslutat en kredit som var nyttjad 12900/15000kr. Borde således sjunka och inte rusa!? Eller?

Någon mer som har problem med UC idag? Mitt kreditbetyg steg till 7,9 från 2,3 trots att det enda som skett är att jag avslutat en kredit som var nyttjad 12900/15000kr. Borde således sjunka och inte rusa!? Eller?
Kan va så att de rusar först för att sen gå ner. Vad jag läst. Även om jag också tycker det är mycket lustigt. För tydligen bra att ha en outnyttjad kredit som buffert. Men fortf konstigt för kan ju ta ett lån sen maxa den direkt endå så den är fullt utnyttjad så fattar ej hur det kan va en säkerhet. Hur uc funkar är ett mysterium.

Kan va så att de rusar först för att sen gå ner. Vad jag läst. Även om jag också tycker det är mycket lustigt. För tydligen bra att ha en outnyttjad kredit som buffert. Men fortf konstigt för kan ju ta ett lån sen maxa den direkt endå så den är fullt utnyttjad så fattar ej hur det kan va en säkerhet. Hur uc funkar är ett mysterium.
Ja, jag fattar verkligen ingenting!

Nja, det finns 2 aspekter. Du har inget ledigt kreditutrymme, som ses som en tillgång. Samtidigt är en kredit en skuld, om än inte nyttjad. Tror det är bra att behålla en liten kredit outnyttjad. Har du några andra krediter kvar?

Mitt underskott kommer troligtvis vara ca 30-40 % mindre för 2021 , det är extremt stor skillnad tycker jag :)
Tror ni att det kommer göra något för betyget efter att deklarationen är godkänd och uppdaterad hos UC?
Min årsinkomst kommer vara detsamma som förr.
Det måste det göra. Underskottet tittar de mycket på ^^

Jag väntar spänt till slutet av denna månad. Jag har idag ett betyg på 0.7, jag har 5 förfrågningar.
Den 18 och 30 mars försvinner två förfrågningar. Sen försvinner en den 5/4.
efter det har jag bara 2 förfrågningar kvar,
De borde ju göra något med mitt betyg som stått still på 0,7 i säkert 5 månader….

Jag väntar spänt till slutet av denna månad. Jag har idag ett betyg på 0.7, jag har 5 förfrågningar.
Den 18 och 30 mars försvinner två förfrågningar. Sen försvinner en den 5/4.
efter det har jag bara 2 förfrågningar kvar,
De borde ju göra något med mitt betyg som stått still på 0,7 i säkert 5 månader….
Ja, du borde få ett ännu bättre betyg när du bara har ett fåtal ff kvar.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp