Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

minUC - Mitt kreditbetyg

Det är märkligt hur mycket det kan skilja i score på upplysningen hos olika banker . Jag har 20.5% i score och på en del av upplysningarna från bankerna har jag 5.9 % . Har sökt hos Advisa. Jag antar att det tar olika former av information från UC .
Vad hade du för förutsättningar på upplysningen som visades 5.9%?

Vad hade du för förutsättningar på upplysningen som visades 5.9%?
inkomst 358 000
Underskott 3700
Historisk skuldsaldo : 3 av 24 månader kvar
Inga betalningsanmärkningar

jag antar att jag har så högt betyg för att ett utmätningsförsök gick ut i höstas och att jag direkt efter det sökte och tog ett mindre lån efter det .

Mitt underskott kommer troligtvis vara ca 30-40 % mindre för 2021 , det är extremt stor skillnad tycker jag :)
Tror ni att det kommer göra något för betyget efter att deklarationen är godkänd och uppdaterad hos UC?
Min årsinkomst kommer vara detsamma som förr.

Hur lång tid tar det innan en ff syns på minuc? Fick ett brev i Kivra att ett företag tagit en kreditupplysning via UC på mig. På UC-kopian ser det ut som en ”full UC” med riskbetyg etc. Men mitt kreditbetyg har inte förändrats, och ff syns inte på minuc. Kan det vara så att företag får så mycket information genom en ”osynlig” ff? Eller ska jag förvänta mig att den dyker upp och förstör mitt betyg ännu merOch följdfråga: betyget som de kunde se i UC var 1% bättre än vad jag ser på minuc. Hur kommer det sig?
Hur lång tid tar det innan en ff syns på minuc? Fick ett brev i Kivra att ett företag tagit en kreditupplysning via UC på mig. På UC-kopian ser det ut som en ”full UC” med riskbetyg etc. Men mitt kreditbetyg har inte förändrats, och ff syns inte på minuc. Kan det vara så att företag får så mycket information genom en ”osynlig” ff? Eller ska jag förvänta mig att den dyker upp och förstör mitt betyg ännu mer?
Ser nu även att inga kreditengagemang syns på den UC som är tagen utan bara vanlig info samt riskprognos. Betyder det att det finns chans att denna inte registreras som ff?

Lendo. Sökte 200K för att samla 100%.
Inte första gången någon med liknande förutsättningar kammade hem 0 på Lendo. Suck att den där tråden raderades ang hen som jobbat inom låneförmedling. Hen hade kunnat förklara varför eller vad man kunnat göra för att förbättra chansen. Oavsett så skulle jag rekommendera att söka via Zmarta. Inte hört ett negativt ord om de. Och de har flest samarbetspartners med höga lånebelopp.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp