Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Massor små lån

Jag är inte skuldfri , jag började med löneutmätning i april ! Har minskat alla mina skulder hittills ! Det går neråt ! Inte uppåt :) för mig har det varit kanon ! Har man inte super höga skulder som du så är det perfekt enligt mig för då kommer den minska snabbt :)
Tack så mycket för dina svar :) Men tror att jag ska försöka först och betala och ser hur det blir, om det inte går så kommer att släppa, Vill verkligen inte att mamma ska behöva betala på lån 295,000k som hon har lånat ÅT MIG. Tack att du hjälper.

Måste säga att jag vet nästan om ingenting men ska läsa mer på Jämka skatten och hur man för tillbaka mer på skatten. Tack :)

Tack så mycket för dina svar :) Men tror att jag ska försöka först och betala och ser hur det blir, om det inte går så kommer att släppa, Vill verkligen inte att mamma ska behöva betala på lån 295,000k som hon har lånat ÅT MIG. Tack att du hjälper.

Måste säga att jag vet nästan om ingenting men ska läsa mer på Jämka skatten och hur man för tillbaka mer på skatten. Tack :)
Testa absolut :) håller tummarna för dig :) du måste göra en sak bara , sluta låna ! Det är så du bryter allt ! Det är absolut det viktigaste ! Kollade precis nordax lånet är krediränta+8% ! Tror inte det blir så dyrt hos kronofogden faktiskt :)

Låter som en jättejobbig situation. Men som en annan skrev. Du har hela livet framför dig. Detta ordnar du på några år. Du skriver att du kan sluta spela men spelar ändå för pengar du inte har. Du har uppenbart ett spelberoende. Spärra dig och börja betala dina lån med snöbollsmetoden. Det kommer bli bra i slutändan.

Oj, tråkigt att höra att du har kämpat på så länge och inte blivit skuldfri ännu ( som det låter ) hur mk var du skuldsatt och hur mycket har du kvar? om du inte redan är skuldfri
Runt 1 mille i skulder 2011. Det var som värst 2014 när jag inte kunde ta lön fr firman. 2015 började jag extrajobba och tjäna ca 5k-12k per månad, vissa månader 16k. Nu har jag ca 300k inkl ca 90 k privata skulder. Det går framåt. Vill inte ha anmärkningar så därför har jag kämpat och gjort allt för att undvika anmärkningar. Har inte tagit nya lån på ett år. När man slutar ta nya lån och betalar bort de man har en efter en, när man ser att skulderna minskar... det är en härlig känsla! Om du slutar låna kommer du märka att det vänder. Saldo och Daypay du kanske ska låta gå till inkasso. Du kan fråga här i forumet vilka inkasso de anlitar. Jag har haft daypay 2000kr men det var 1,5 år sedan.
Om du inte kan betala på alla dina lån varje månad, släpp till inkasso de som inte ger anmärkning. Så får du lite luft i ekonomin under tre månader. Efter tre månader kommer du få brev om uppsägning, det tar ytterligare ca 20-30 dagar tills lånet kommer till inkasso. Då ringer du inkassobolaget och säger att du önskar betala si och så lite. Oftast är det bättre att släppa till inkasso, man kan få lägre månadskostnad.
Det är flera här som har släppt Ferratum till inkasso, det är jättedyrt lån, du kanske ska släppa det också?

Runt 1 mille i skulder 2011. Det var som värst 2014 när jag inte kunde ta lön fr firman. 2015 började jag extrajobba och tjäna ca 5k-12k per månad, vissa månader 16k. Nu har jag ca 300k inkl ca 90 k privata skulder. Det går framåt. Vill inte ha anmärkningar så därför har jag kämpat och gjort allt för att undvika anmärkningar. Har inte tagit nya lån på ett år. När man slutar ta nya lån och betalar bort de man har en efter en, när man ser att skulderna minskar... det är en härlig känsla! Om du slutar låna kommer du märka att det vänder. Saldo och Daypay du kanske ska låta gå till inkasso. Du kan fråga här i forumet vilka inkasso de anlitar. Jag har haft daypay 2000kr men det var 1,5 år sedan.
Om du inte kan betala på alla dina lån varje månad, släpp till inkasso de som inte ger anmärkning. Så får du lite luft i ekonomin under tre månader. Efter tre månader kommer du få brev om uppsägning, det tar ytterligare ca 20-30 dagar tills lånet kommer till inkasso. Då ringer du inkassobolaget och säger att du önskar betala si och så lite. Oftast är det bättre att släppa till inkasso, man kan få lägre månadskostnad.
Det är flera här som har släppt Ferratum till inkasso, det är jättedyrt lån, du kanske ska släppa det också?
Om jag släpper en, måste inte jag släppa alla? eller går at bra att bara släppa de som inte ger anmärkningar?

Om jag släpper en, måste inte jag släppa alla? eller går at bra att bara släppa de som inte ger anmärkningar?
Nej du måste inte släppa alla, du väljer själv vilka du vill släppa till inkasso om du vill släppa några alls. Helt upp till dig. Det är skillnad mellan att släppa till inkasso och släppa till Kf.
Smartast släppa till inkasso de som inte ger anmärkning och sen försöka få till bra avbetalningsplaner. Men du ska vara medveten om att inkassobolagen skickar till Kf om du inte betalar till dem så det är viktigt att hålla avbetalningsplanerna.

Ferratum hade jag släppt :) fick räntan sänkt med 50’% :)

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp