Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Massor små lån

Vilken beklaglig situation. Hut kommer det sig att din mamma har gått med på alla lånen? Men det är inte kört, total skuld vs din inkomst är hanterbar. Det enda ät hur din skuld idag är strukturerad.

Du måste sluta spela, spärra dig på spelpaus och sök hjälp. Om du inte slutar spela är det kört.

Inga fler lån tills betyget är bra och du har en plan. Varje UC FF just nu kommer bara förstöra mer än vad lånet skulle hjälpa.

Kontakta alla långivare och se om det är möjligt med amorteringsfria månader.

Ansök om jämnkning på skatten. Läs på deras hemsida hur det går till.

Du har ingen möjlighet att jobba extra?

Se över hela din ekonomi, du kanske har fler saker du lägger pengar på eller kanske mer än du trodde.

Kortsiktiga målet försöka få bort en småkredit i taget. Långsiktiga målet är att enbart ha två större blanco lån, inga krediter och att din mor inte är inblandad i din ekonomi.

Det är bara att kämpa på, men det är dags att inser hur destruktivt ditt spelberoende har varit. Nu får du bli expert på privat ekonomi för att reda upp det här.

Jag hade faktiskt försökt få bort alla dom små krediterna . Det är ju inget omöjligt , inga super stora summor heller ! Försök betala in mer på en månad .. tex betala in 5000 och ta bort daypay .. för du kan var sen med dom flesta där ... ferratum är ju 3 mån tex

En sak bara, kan man söka om ett samlingslån när man har lån på inkasso eller kf?
Du kan söka om det gått inkasso , eller betalningsföreläggande och det betyder att dom skickat in och dom vill du betalar skulden inom 10 dagar från du skrivit på pappret . Betalar du inte efter du skrivit på pappret så får du en anmärkning och då får du inte låna tyvärr :)

Runt 1 mille i skulder 2011. Det var som värst 2014 när jag inte kunde ta lön fr firman. 2015 började jag extrajobba och tjäna ca 5k-12k per månad, vissa månader 16k. Nu har jag ca 300k inkl ca 90 k privata skulder. Det går framåt. Vill inte ha anmärkningar så därför har jag kämpat och gjort allt för att undvika anmärkningar. Har inte tagit nya lån på ett år. När man slutar ta nya lån och betalar bort de man har en efter en, när man ser att skulderna minskar... det är en härlig känsla! Om du slutar låna kommer du märka att det vänder. Saldo och Daypay du kanske ska låta gå till inkasso. Du kan fråga här i forumet vilka inkasso de anlitar. Jag har haft daypay 2000kr men det var 1,5 år sedan.
Om du inte kan betala på alla dina lån varje månad, släpp till inkasso de som inte ger anmärkning. Så får du lite luft i ekonomin under tre månader. Efter tre månader kommer du få brev om uppsägning, det tar ytterligare ca 20-30 dagar tills lånet kommer till inkasso. Då ringer du inkassobolaget och säger att du önskar betala si och så lite. Oftast är det bättre att släppa till inkasso, man kan få lägre månadskostnad.
Det är flera här som har släppt Ferratum till inkasso, det är jättedyrt lån, du kanske ska släppa det också?
Borde man släppa Wasa kredit till inkasso? Kanske man kan få betala mindre då än vad jag gör nu eller rättare sagt mitt x kommer få göra tyvärr. 3700 kr varje månad.

En sak bara, kan man söka om ett samlingslån när man har lån på inkasso eller kf?
Som Johan skrev ja du kan söka samlingslån även om du har inkasso skulder. Undvik anmärkning dock! Du kan själv mejla långivarna och fråga vilka inkasso de samarbetar med så finns det mkt info här på forumet om alla möjliga inkasso. Du kan också fråga dem om de rapporterar anmärkning om misskött kredit.

Borde man släppa Wasa kredit till inkasso? Kanske man kan få betala mindre då än vad jag gör nu eller rättare sagt mitt x kommer få göra tyvärr. 3700 kr varje månad.
Men Wasa tar väl Uc? I så fall är risken stor att det blir en anmärkning. Menar du Wasa kredit som utfärdar det här Gustav kortet? Har de ett eget inkasso eller vilket inkasso skickar Wasa till? Hur stor är skulden? Problemet ibland vid stora skulder som går till inkasso är att om man får ett väldigt lågt månadsbelopp så minskar skulden knappt. Så man får avgöra själv vad som är mest eftersträvansvärt: att betala så lite som möjligt varje månad (om man har dåligt med pengar och inte kan betala på alla sina skulder) eller kunna amortera snabbare. Jag t ex har ett lån hos Lowell med nästan 30% ränta som jag betalar 1200kr på varje månad. Nu under Corona sänkte Lowell beloppet till 600 och det amorteras knappt ngt men jag är nöjd eftersom för mig just nu är det viktigare att kunna betala lite än att inte klara av ett högre belopp och hamna hos Kf. Jag vet också att kommer kunna betala mer längre fram.
Alltså om man inte bryr sig/är rädd att få anmärkning så kan man låta sina skulder gå till inkasso och sen förhandla om lägre månadsavgifter. Vill man inte få anmärkning borde man kontakta långivaren och fråga om de rapporterar misskött kredit.
I princip är det bara långivare som tar upplysning via uc som rapporterar misskött kredit/missbrukat bankkort.

Jag skulle vara försiktig med dem. Ta reda på innan hur de gör. Min skuld hos Wasa kredit sades upp till betalning i sin helhet efter några missade inbetalningar utan att gå till något inkasso. Och eftersom jag inte hade någon möjlighet att betala blev det min första skuld hos kf.

Fick precis erbjudande från mobillån , betala in 5000 kr den 28/5 och dom dra tillbaka från kronofogden och fryser räntan helt ! Sedan 2000 kr månad ! Det kan man inte tacka nej till ! Det går verkligen att förhandla mycket !

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp