Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Massor små lån

Jag hade släppt det , jobbar din mamma och har inkomst ?
Hon jobbar jo men hon får ut bara 16-18 efterskatt. Bara lån som hon har tagit åt mig som jag har skrvit här är redan 295,000 kr sen har hon eget lån på typ 180,000 kr?
Våran hyra är på 6,000 kr.

Och är en kille :)

Min magkänsla säger att man inte ska släppa i första taget utan kämpa och det är vad jag har valt, att kämpa. Har kämpat i ca 9 år och det är först de senaste 2 åren som jag märker att det ljusnar (men har då tagit extrajobb) så jag har kämpat under lång tid, visste jag då det jag vet nu om upplysningar och inkasso och sånt så hade det antagligen gått snabbare. Men släppa eller inte är ett beslut som var och en få ta efter sina förutsättningar. Jag kanske skulle släppt om jag inte vore egenföretagare, vill absolut undvika anmärkningar, men å andra sidan hade jag inte startat eget så hade jag inte fått dessa problem.

Det här Forumet är helt fantastiskt när det kommer till hur mkt samlad kunskap och erfarenhet det finns här och att man kan få hjälp. En riktig skatt! Varenda en medlem här har gjort en egen unik resa, tänk så mkt klokare vi har blivit :)
Börja bli dags att indexera de olika hjälpavsnitten så man slipper skriva om allt hundra ggr :)

Jag hade släppt det , jobbar din mamma och har inkomst ?
Om jag nu skulle släppa, hur gör jag det? Skita i att betala lån alls och sparar så mycket jag kan I 6 månader? men sen efter utmätning kommer inte de att ta de pengar som jag sparat att betala lån? hoppas du förstår vad jag menar.

Om jag nu skulle släppa, hur gör jag det? Skita i att betala lån alls och sparar så mycket jag kan I 6 månader? men sen efter utmätning kommer inte de att ta de pengar som jag sparat att betala lån? hoppas du förstår vad jag menar.
Dom pengarna som du sparar ska du ta ut i kontanter från banken varje månad ! För annars tar kronofogden dom från kontot , jag kan räkna ut hur mycket du får behålla och allt .. behöver veta er totalhyra !

Min magkänsla säger att man inte ska släppa i första taget utan kämpa och det är vad jag har valt, att kämpa. Har kämpat i ca 9 år :)
Oj, tråkigt att höra att du har kämpat på så länge och inte blivit skuldfri ännu ( som det låter ) hur mk var du skuldsatt och hur mycket har du kvar? om du inte redan är skuldfri

Ja du skiter att betala lånen . När inkasso skickar till dig angående tex Ica lånet så säger du att du vill lägga upp en avbetalningsplan.. du acceptera det dom säger för du dra ut på det och få behålla en extra lön :) så gör du med alla skulder :)

Dom pengarna som du sparar ska du ta ut i kontanter från banken varje månad ! För annars tar kronofogden dom från kontot , jag kan räkna ut hur mycket du får behålla och allt .. behöver veta er totalhyra !
hyran är typ 6000 kr

Min magkänsla säger att man inte ska släppa i första taget utan kämpa och det är vad jag har valt, att kämpa. Har kämpat i ca 9 år och det är först de senaste 2 åren som jag märker att det ljusnar (men har då tagit extrajobb) så jag har kämpat under lång tid, visste jag då det jag vet nu om upplysningar och inkasso och sånt så hade det antagligen gått snabbare. Men släppa eller inte är ett beslut som var och en få ta efter sina förutsättningar. Jag kanske skulle släppt om jag inte vore egenföretagare, vill absolut undvika anmärkningar, men å andra sidan hade jag inte startat eget så hade jag inte fått dessa problem.

Det här Forumet är helt fantastiskt när det kommer till hur mkt samlad kunskap och erfarenhet det finns här och att man kan få hjälp. En riktig skatt! Varenda en medlem här har gjort en egen unik resa, tänk så mkt klokare vi har blivit :)
Börja bli dags att indexera de olika hjälpavsnitten så man slipper skriva om allt hundra ggr :)
Tänker också bättre att inte släppa, planen är att vänta till Juli nästa år och söka ett samlingslån.

hyran är typ 6000 kr
Har nu räknat fram ert , du kommer få behålla ca 9000 kr ! Plus din mammas lön mer såklart ! Kronofogden kommer åt 19 000 kr ungefär , så säg dina räntor är 8000 kr mån ! Dina lån minskar mer 11 000 varje månad ! Sen kan du jämka och betala mindre skatt ! Hur mycket brukar du få tillbaka varje år på skatten ?

Har nu räknat fram ert , du kommer få behålla ca 9000 kr ! Plus din mammas lön mer såklart ! Kronofogden kommer åt 19 000 kr ungefär , så säg dina räntor är 8000 kr mån ! Dina lån minskar mer 11 000 varje månad ! Sen kan du jämka och betala mindre skatt ! Hur mycket brukar du få tillbaka varje år på skatten ?
Betalar skatt 10,000 - 14,000 kr per månad och får tillbaka typ 9,000 kr per år. Men vad är skillnaden att jag betalar på lån och betalar till Kronofogden? har dem lägre ränta?

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp