Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Massor små lån

Säg att du minskar skulderna med 120 000 kr mer löneutmätning per år , sen tar dom skatten ... säg du får tillbaka 30 000 ! Då minskar du mer 150 000 per år ! Plus det din mamma betalar in ! Skulle tror du är skuldfri på ca 3 år faktiskt !

Betalar skatt 10,000 - 14,000 kr per månad och får tillbaka typ 9,000 kr per år. Men vad är skillnaden att jag betalar på lån och betalar till Kronofogden? har dem lägre ränta?
Men om du betalar räntor på 10 000 i månaden ska du få tillbaka minst 30 000 kr varje år ju ? Ja räntorna kan bli dyrare , mina blev det inte ! Några blev dyrare och några billigare ! Skulle tro du är skuldfri på ca 3 år !

Betalar skatt 10,000 - 14,000 kr per månad och får tillbaka typ 9,000 kr per år. Men vad är skillnaden att jag betalar på lån och betalar till Kronofogden? har dem lägre ränta?
Men det du betalar på alla lånen måste ge mer än 9000 kr tillbaka !

Men om du betalar räntor på 10 000 i månaden ska du få tillbaka minst 30 000 kr varje år ju ? Ja räntorna kan bli dyrare , mina blev det inte ! Några blev dyrare och några billigare ! Skulle tro du är skuldfri på ca 3 år !
Det här låter ju väldigt bra, låter även bättre än ett samlingslån. Skita i lån, sparar 15k+ per mån på de 6 månader och ta ut i kontant, och väntar på utmätning.

Men de månader som jag skiter i lån, kommer inte lånet att växa som galet när jag inte betalar? kommer det inte att växa från ca 600k till 700/800K? i skulden?

Men det du betalar på alla lånen måste ge mer än 9000 kr tillbaka !
Nu är jag med vad du menar, De här lånerna har jag tagit i år, förra åter hade jag bara 180k i lån.

Men så här är det, varje år så godkände jag bara och skickat ok I skatteverket appen utan göra ändringar. nog därför jag får bara 9000 tillbaka. jag ska läsa mer på det.

Det här låter ju väldigt bra, låter även bättre än ett samlingslån. Skita i lån, sparar 15k+ per mån på de 6 månader och ta ut i kontant, och väntar på utmätning.

Men de månader som jag skiter i lån, kommer inte lånet att växa som galet när jag inte betalar? kommer det inte att växa från ca 600k till 700/800K? i skulden?
Det kommer växa absolut , men samtidigt så kommer du ha mycket cash ! Skulle tro det tar 7-9 mån , jag kan hjälpa dig med det ! I morgon vill jag du ringer runt till alla lånen och fråga vilken dröjsmålsränta du har på varje lån ! Sedan skickar du det till mig i privat meddelande så hjälper jag dig ! Du kommer fixa det !

Nu är jag med vad du menar, De här lånerna har jag tagit i år, förra åter hade jag bara 180k i lån.

Men så här är det, varje år så godkände jag bara och skickat ok I skatteverket appen utan göra ändringar. nog därför jag får bara 9000 tillbaka. jag ska läsa mer på det.
Ja säg du betalar 10k hos kronofogden så får du tillbaka runt 33 000 som kronofogden minskar på din skuld med :) absolut det bästa :) plus att du kommer ha över 100 000 sparat :) så gjorde jag :)

Ja säg du betalar 10k hos kronofogden så får du tillbaka runt 33 000 som kronofogden minskar på din skuld med :) absolut det bästa :) plus att du kommer ha över 100 000 sparat :) så gjorde jag :)
Är du skuldfri? Och dem pengar jag har sparat vad ska jag göra med dem? betala lån eller bara att använda?

Och sä länge har jag bara sett fördelar med "lönutmätning" och det låter bra men vad är nackdelar med detta?

Och sä länge har jag bara sett fördelar med "lönutmätning" och det låter bra men vad är nackdelar med detta?
Jag är inte skuldfri , jag började med löneutmätning i april ! Har minskat alla mina skulder hittills ! Det går neråt ! Inte uppåt :) för mig har det varit kanon ! Har man inte super höga skulder som du så är det perfekt enligt mig för då kommer den minska snabbt :)

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp