Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Massa lån till inkasso :-(

Jag fick avbetalningsplan hos Arvato på mitt Kontantfinans lån och när jag hade inkasso skulder så var Arvato/Gothia det bästa bolaget att ha att göra med.

Ok. Då är det Nödkontanter och GoodCash jag behöver oroa mig för... Läste någonstans att GoodCash har något som heter Prioritet Finans. Känner inte till de alls...
Om någon vet mer om GoodCash eller Nödkontanter så får ni gärna svara. Jobbigt att oroa sig hela helgen.

Ok. Då är det Nödkontanter och GoodCash jag behöver oroa mig för... Läste någonstans att GoodCash har något som heter Prioritet Finans. Känner inte till de alls...
Om någon vet mer om GoodCash eller Nödkontanter så får ni gärna svara. Jobbigt att oroa sig hela helgen.

GoodCash ÄR Prioritet Finans, eller i åtminstone en bifirma till PF. De har alltså sitt eget inkassobolag.

Tack för info! Någon kännedom om Arvato/Gothia beviljar avbetalningsplaner? Är det de eller låneföretagen som bestämmer?

De lån som jag haft tidigare hos Arvato/Gothia inkasso har de bestämt själva vilket månadsbelopp jag ska betala, jag har fått lägga ihop flera skulder och har kunnat få betalningsfritt någon månad om jag inte kunnat betala utan att det blivit dubbla belopp månaden efter. Jag har alltid ringt upp dem och gjort upp om avbetalningsplan även om det är tufft att ringa så får man besked på en gång istället för att vänta på besked via mail.

Jag förstår precis hur du känner det att inte få besked när det är helg och inte veta besked hur det ska bli och ha ångest för att ringa efter helgen. Men när du väl har ringt så känns det bättre för då vet du vad du har att rätta dig efter. Tänk också på att när du talar om vilket belopp du kan betala varje månad så var ärlig och välj ett belopp du vet att du klarar av istället för att du väljer ett för högt belopp som gör att du inte klarar av avbetalningsplanen. Lycka till

Tack. Stressen är nog mer om de inte ger avbetalningsplan. Såg nu i annan tråd att någon skrivit att Arvatao/Gothia inte gett avbetalningsplan för ett Nödkontanter lån. Mitt är på 25 000 kr så får jag inte avbetalningsplan så är jag helt körd.

Jag vet att det är bättre att ringa men har fått lära mig hårda vägen att ha allt skriftligt.

Du kan ju prata med dem och be att du får bekräftelse via mejl om vad ni kommit överens om på så sätt får du ju besked direkt och en skriftlig bekräftelse. Jag har fått det själv ringt och sedan fått bekräftelse via mail.

Glömde fråga dig om du ansökt om samlingslån på de skulder du har. Jag har själv fått det hos Svea Skuldfinansiering.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp