Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Massa lån till inkasso :-(

En relevant fråga Kryss. Hittills har jag varit tvungen att prioritera andra lån som nu är slutbetalda. Tyvärr kunde jag inte underhålla dessa under tiden. Cashbuddy och Cash2you säger att jag ska betala ett visst datum annars går det till inkasso. Kontantfinans och GoodCash är precis på gränsen. Nödkontanter har redan gått till inkasso.

Hopo - såg att du skrivit i andra tråden att du inte fick avbetalningsplan hos Nödkontanter men att du fick betala ikapp. Hade du då redan fått avi från inkasso? Hur lång tid fick du på dig att betala ikapp?

En relevant fråga Kryss. Hittills har jag varit tvungen att prioritera andra lån som nu är slutbetalda. Tyvärr kunde jag inte underhålla dessa under tiden. Cashbuddy och Cash2you säger att jag ska betala ett visst datum annars går det till inkasso. Kontantfinans och GoodCash är precis på gränsen. Nödkontanter har redan gått till inkasso.

Japp. Och jag hoppas du inte tar mitt inlägg som negativt, för det var inte alls avsikten. Tvärtom. Många här finner ju att vägen ut till slut är att släppa en hel del lån till kronofogden, även om det får konsekvenser några år efter det. Men vad är alternativet och hade det varit bättre? Exempelvis att fortsätta låna om och vara lika skuldsatt om fem år.

Jag tror du kan få till avbetalningsplaner på alla utom möjligtvis nödkontanter som folk tidigare nämnt inte ger avbetalningsplaner. Man lär ju även få vara beredd att få den frågan jag ställde, hur det kan komma sig att man skulle kunna följa ungefär samma avbetalningsplan nu som man inte kunnat innan flera månader i rad. Som du säger så är det ju kört om du inte får en avbetalningsplan på nödkontanter. Får du inte det kan du lika gärna släppa en del och betala bort så mycket du kan och ta resten genom kronofogden.

Kommer du försöka höra med Cash2you och Cashbuddy om du kan betala ikapp och därmed minska din skuld, eller kommer du låta dom gå till inkasso oavsett?

Jag tog det det inte alls negativt. Utan tacksam för omtanke och ärlighet. Jag kommer att försöka fortsätta mina betalplaner på Cashbuddy och Cash2you om det går samt på Kontantfinans och GoodCash om det går MEN får jag ingen avbetalningsplan hos Nödkontanter så faller allt :-(
Det märkliga är att jag hört både och om de. Alltså om det går eller ej.

Hopo - såg att du skrivit i andra tråden att du inte fick avbetalningsplan hos Nödkontanter men att du fick betala ikapp. Hade du då redan fått avi från inkasso? Hur lång tid fick du på dig att betala ikapp?

Ja hela lånet var hos inkasso (gothia). Nödkontanter ville inte ge mig avbet. Men jag fick betala ikapp och då fick jag betala hela summan jag låg efter med plus ränta och övriga avgifter. Så jag tycker att du ska prata med gothia först om du får en avbetalningsplan om det blir nej så kolla om du får betala ikapp. nu vet jag inte om det funkar för dig att betala in en klumpsumma . Antar att du ligger runt 3 månader efter så det borde ju bli runt 3500-4000 som du ska in med. Får du tebax något på skatten?

Ja det får jag. Hur lång tid hade du på dig att betala?

Om jag inte mins helt fel så fick jag 2 veckor på mig. Men det är viktigt att du hur av dig till dom innan tiden går ut på inkassofakturan. Vill du köpa lite tid vänta tills det är runt 2 dagar kvar och ring dom sen. Lycka till

Upprätta inga avbetalningsplaner. Släpp allting till KFM. Du slipper huvudvärken som kommer med att hela tiden försöka undvika en anmärkning. Du kommer ångra dig när du väl inser att du ändå blir tvungen att släppa skulderna till KFM efter att betalat onödiga avgifter för avbetalningsplaner. Jag upprättade avbetalningsplaner genom Avida och Intrum, men märkte efter en stund hur våldtagen jag blev pga deras sjuka avgifter. Släpp skiten, du kommer få lida ett tag, men du kommer bli av med skulderna i snabb takt.

Du kommer ha anmärkningar under 3 år, men so what. 3 år går fort! Och under den här perioden får du intala dig själv att aldrig mer ansöka onödiga lån i framtiden!

Jag har inte tagit nya lån på mycket länge. Jag har ekonomisk utrymme att betala men den senaste tiden uppkom en privat sak som var tvungen att prioriteras. Har en 2årig plan på att beta av dessa. Nu är jag rädd att den spricker.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp