Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

KFM delgivning

Säger inte att jag är stolt över hanteringen men ibland har man inte så många alternativ.

Myndigheter arbetar utifrån lagar, regler, praxis och rutiner. Till exempel när man får en påminnelse för delgivningen så finns det säkert x antal dagar för postgång och scanning som myndighet räknar med att det tar innan försändelsen når handläggaren på KF. Det betyder att myndigheten väntar in mitt svar, kommer det inte in inom den tiden som är avsatt för påminnelsen skickas en delgivningsman ut.

Jag har mellan 8-10 gånger dragit ut på tiden lite för länge med att skicka in påminnelsen (oavsiktligt) och då hittat ett litet kort från KF i hallen att dom sökt mig med anledning av en eller flera delgivningar. Aldrig har jag fått ett sådan kort på kvällar eller helger. Inte heller har KF kommit till mitt arbete. Med tanke på att jag hade löneutmätning borde myndigheten/delgivningspersonen rimligtvis tänkt att jag vistas på mitt arbete mellan 08.00-16.30 och inte i bostaden (har ett dagarbete). Antar att rutinen/praxis är att man först söker personen i hemmet (antagligen för att det är ett rätt så stort intrång i en persons liv man gör genom att gå till arbetsplatsen). Får man däremot inget gehör efter hembesöket så besöker man arbetsplatsen för att delge.

Det är det jag menar med mönster, detta är en analys baserad på mina tidigare erfarenheter :)

Åker man inte till arbetsplatsen beror det nog mest på att det inte ligger längs den tänkta rutten.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp