Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

KFM delgivning

Den enskilde kunde ju mycket lätt undvika att bli uppsökt på jobbet genom att skicka in kvittona själv. Vet inte hur många jag på arbetsplatsen men det är betydligt mer än 1.

Ja det stämmer, men många kan då istället bli upprörd över att kfm knackat på hos grannarna för att höra om man sett jobbchillarn på sistone, en uppgift man vill ha för att få underlag för antingen spikning eller hinder.

Av nyfikenhet. Hur går det till att hitta arbetsplatsen om ex ej samma som senaste dekl och hitta personen på arbetsplatsen om ex stor organisation?

Den enskilde kunde ju mycket lätt undvika att bli uppsökt på jobbet genom att skicka in kvittona själv. Vet inte hur många jag på arbetsplatsen men det är betydligt mer än 1.

Ja det stämmer, men många kan då istället bli upprörd över att kfm knackat på hos grannarna för att höra om man sett jobbchillarn på sistone, en uppgift man vill ha för att få underlag för antingen spikning eller hinder.

Man kan tycka vad man vill om när kvittona ska skickas in, det är en separat diskussion. Jag förklarade hur jag tänkte med mönster och min analys av när och hur delgivningar sker. Är mycket nöjd med att ha analyserat förfarandet och är extremt nöjd med att slippa det numera.

Är det alltid en delgivning per faktura eller lån som kommer till kronofogden ?

Är det alltid en delgivning per faktura eller lån som kommer till kronofogden ?

Det är ett föreläggande per mål. Hur många skulder som är i resp mål avgör sökande.

Av nyfikenhet. Hur går det till att hitta arbetsplatsen om ex ej samma som senaste dekl och hitta personen på arbetsplatsen om ex stor organisation?

Enklast är att ringa arbetsgivaren och fråga.. ibland vet växeln ibland vet löner/personalavd.
Kommuner är typiskt sådana ställen, är ganska dåliga odds på att få träff på kommunkontoret, utan personen är nog mer troligt på någon skola, i någon traktor eller på ett äldreboende någonstans.

Vilka hinder finns för att delgivning ska kunna ske elektroniskt? Dvs varför kan inte det göras när mycket annat i samhället fungerar så.

Vilka hinder finns för att delgivning ska kunna ske elektroniskt? Dvs varför kan inte det göras när mycket annat i samhället fungerar så.

Mängder med tekniska hinder som inte verkar superlätt att fixa.

Brukar de komma på helg eftermiddagar och kvällar? Ska ha gäster och är så nervös.
Till mig kom dom en lördag eftermiddag.
Jag var inte hemma min man öppnade.
Han kunde skriva på att delgivningen var mottagen. Och det var bara några dagar efter påminelsen. Trodde verkligen inte dom åkte runt en lördag men tyvärr kan det hända.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp