Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

KFM delgivning

Jag skickade in delgivningskvitto 3 veckor efter påminnelsen kom en gång. Fick inget hembesök. KFM är dock notoriskt långsamma i min hemstad.

En del av mina delgivningar och påminnelser kom bort i posthanteringen plus att man själv var helt förvirrad av att hålla karusellen igång. Ingen kom till mitt jobb i varje fall utan jag fick en lapp i brevlådan hemma att det varit en delgivningsman som ville att man skulle kontakta honom. Jag hade samma delgivningsman, Anders, flera gånger och efter jag förklarat läget för honom så nöjde han sej med att stoppa lappar i min brevlåda, för han visste att jag skulle kontakta honom så fort jag hade möjlighet.

Då har jag, i detta sammanhang, haft otrolig tur... Av alla mina delgivningar, så var det enkom EN som kom som en påminnelse & då fick jag fullständig panik & var den som genererade mitt första och faktiskt behagliga samtal till KF...

Verkar vara ett lotteri hur snabbt efter påminnelsen de kommer.

Verkar vara ett lotteri hur snabbt efter påminnelsen de kommer.

Jag tror mer korrekt ord är produktionsplanering.

Det är ju inte så att delgivningsmän sitter med 30 sekunders beredskap och väntar på att ett mål ska ramla in, skriva ut det, springa till bilen och åka för allt vad bilen håller till personen och söka den...
De flesta distrikt har kanske uppdelat sitt område i 10-20 olika mindre områden, som ligger åt samma håll och tar lagom lång tid att köra. Delgivarna är inte ute alla dagar i veckan, dom har mycket pappersjobb inne på kontoret också, så varje mindre område får kanske besök nån gång per månad eller liknande.
Har man tur/otur så kommer målet som man vill skjuta på in precis när man gör i ordning för just det området som man ska åka till samma dag eller dagen efter. Har man tur/otur så kommer målet inne samma dag som dom är ute och åker just där och kommer inte tillbaka dit på en månad eller liknade
Så har jag fått för mig att dom jobbar i alla fall.
Dom brukar också kunna skicka med verkställighetsinspektörerna ärenden som dom är särskilt angelägen om att få delgivna, kanske extra gamla, någon med väldigt många ärenden, eller någon dom tror sig kunna finnas på plats just en viss dag av någon anledning.

Jag tror mer korrekt ord är produktionsplanering.

Det är ju inte så att delgivningsmän sitter med 30 sekunders beredskap och väntar på att ett mål ska ramla in, skriva ut det, springa till bilen och åka för allt vad bilen håller till personen och söka den...
De flesta distrikt har kanske uppdelat sitt område i 10-20 olika mindre områden, som ligger åt samma håll och tar lagom lång tid att köra. Delgivarna är inte ute alla dagar i veckan, dom har mycket pappersjobb inne på kontoret också, så varje mindre område får kanske besök nån gång per månad eller liknande.
Har man tur/otur så kommer målet som man vill skjuta på in precis när man gör i ordning för just det området som man ska åka till samma dag eller dagen efter. Har man tur/otur så kommer målet inne samma dag som dom är ute och åker just där och kommer inte tillbaka dit på en månad eller liknade
Så har jag fått för mig att dom jobbar i alla fall.
Dom brukar också kunna skicka med verkställighetsinspektörerna ärenden som dom är särskilt angelägen om att få delgivna, kanske extra gamla, någon med väldigt många ärenden, eller någon dom tror sig kunna finnas på plats just en viss dag av någon anledning.

Så fungerar det väl på många arbetsplatser dvs produktionsplanering. One day you are lucky, next day you are not.

Brukar de komma på helg eftermiddagar och kvällar? Ska ha gäster och är så nervös.

Väntade en vecka innan jag skickade in påminnelsen, gjorde så med alla de första delgivningarna.

Idag skickar jag in dem direkt eller när man åker förbi en brevlåda.

Löneutmätning igång nu så, störande är att KF matar iväg brev när skulderna läggs till på utmätningen också..

Dessa jävla brev slutar aldrig komma.

Här kom dom tidigt en söndagsmorgon...

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp