Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

KFM delgivning

Tror inte så är fallet, i min stad är det närmare att åka till min arbetsplats än att åka till min bostad.

Ok, och när man då sökt dig hemma och ska vidare så ligger alltså inte arbetsplatsen på den tänkta rutten, utan åt andra hållet typ?

Ok, och när man då sökt dig hemma och ska vidare så ligger alltså inte arbetsplatsen på den tänkta rutten, utan åt andra hållet typ?

Jag tänker mer på att jag jobbar nästan dörr i dörr med KF, att man då inte startar sin ”rutt” på min arbetsplats. Utan åker hem till mig en bra bit bort......när jag bevisligen inte vistas i hemmet under dagtid måndag-fredag.

Jag tänker mer på att jag jobbar nästan dörr i dörr med KF, att man då inte startar sin ”rutt” på min arbetsplats. Utan åker hem till mig en bra bit bort......när jag bevisligen inte vistas i hemmet under dagtid måndag-fredag.

Det är ju något du kan bevisa, men något delgivaren vet med säkerhet först när du inte öppnat dörren hemma..

Har också haft hembesök en gång på dagtid när jag som vanligt var på jobbet. Känns som slöseri med tid och resurser då många jobbar på dagtid.

Då stämmer ju min analys, praxis är att man alltid besöker bostaden först innan man gör ett arbetsplatsbesök för att delge....

Nej inte alltid, men oftast, dånde flesta delgivits just på hemadressen senaste gångerna.På dina papper kommer det stå att du senast delgavs på storgatan44, eller vad nu din adress är. Då börjar man där.
Om någon regelbundet är på annan adress, på jobb, skola, hos mamma eller något och delgivits där senaste gångerna så börjar man mest troligt där.

Jag tycker att myndigheten slarvar i sitt miljötänk. Varför inte delge folk via 1) E-brevlåda och 2) Telefon innan man börjar skicka pappersbrev och köra en massa bil?

Nej inte alltid, men oftast, dånde flesta delgivits just på hemadressen senaste gångerna.På dina papper kommer det stå att du senast delgavs på storgatan44, eller vad nu din adress är. Då börjar man där.
Om någon regelbundet är på annan adress, på jobb, skola, hos mamma eller något och delgivits där senaste gångerna så börjar man mest troligt där.

Jag trodde i min enfald att man inte gick till arbetsplatsen med tanke på den enskilde. Men förstår nu att praxis baseras på hur man ”alltid” har gjort och lämnar inte mycket utrymme för eget tänkande och agerande. Bara för att jag fick delgivningen skickad hem betyder det inte att jag vistas där under dagtid. Däremot vistas jag regelbundet på min arbetsplats som man inte besöker eftersom min post skickas till min bostadsadress och inte min arbetsplats.

Då betyder det i praktiken att alla som sitter och är nerviga över att KF kan poppa in på jobbet kan chilla, om de inte får sin post till arbetsplatsen då vill säga.

Senast ändrad:
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp