Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

I maj...

Det är standard yes.

Ett bestridande (klagande) ska göras en viss dag senast, du har inte gjort det, då finns förutsättningar att meddela utslaget (Domen)

resten innebär att man ansökt om verkställighet direkt.
Jag tror du på första registreringen om verkställighet kommer få hem ett inbetalningskort med 14 dagar på eller så.
Innan dess får dom inte mäta ut ngt, sen kan det ske när som helst, men dom kommer kolla ditt konto nu en gång och sen först om ett erller två år, om inget särskilt dyker upp..

Det står visst när det ska vara betalt på utslaget.. typ

"loppan andersson förpliktigas att genast betala 6737 till sökanden" ?:)

PTja, men är det klokt att dra på dig en kostnad till..?

Sen får du såklart ha pengar på kontot, så länge det är under ditt förbehållsbelopp behöver du absolut inte oroa dig, tror du kan ha mer till och med utan att dom kan röra det. Det ska till att du har större summor på ditt bankkonto för att du ska oroa dig. Har du det och inte vill få det utmätt, så ta ut det. Eller sätt in det på ett kreditkort eller vad som helst.

Om man har en större summa pengar på kontot då är det väll bättre att lösa skulder med dom än att "göma" undan dom

Beror väl på. Alla situationer är unika. Kan ju ha ett speciellt ändamål. Kan ju vara en person som varit skuldsatt länge som ska göra något speciellt. Blir man grinig över att en sådan person vill ha några tusenlappar extra för en gångs skull är man extremt småsint. Säger inte att någon här blivit det, men om så varit.

Några tusenlappar räknar inte jag som någon större summa. Utan 10 000 och uppåt är större summa för mig. Personligen skulle jag lösa så mycket det går om jag nu har en större summa pengar.

Sen har du varit skuldsatt en längre tid så har man inte några större summor sparade.

Tack för era svar . Jo, det stod bara att den ska betalas genast, inget annat. Så okej, jag kommer få hem ett inbetalningskort på skulden , när de märker att jag inte betalade "genast"? Blir många brev/ärende, hua!
Nä det är väl inte så smart att dra på mig en ytterligare kostnad, men den känns liten i sammanhanget, och det känns värt det. Jag är rädd att nån granne öppnar min låda, och posten läggs dessutom i fel lådor ganska ofta. Alla känner alla här och jag vill inte att alla ska känna till min nya situation, det blir sånt snack! Så, det blir ett par hundralappar i månaden, vilket jag tycker känns värt för att slippa brevlådeångesten ;-)
Jag har verkligen inga sparade pengar, ALLT har gått till att försöka lösa detta utan KF. Men jag föll, när jag var ganska så nära mål att kunna leva någorlunda. Det jag blev orolig för nu var att hela min lön sitter på kontot, inkl semesterersättning som betaldes ut denna månad. Har inte betalat räkningarna ännu, så det kommer inte att vara så mkt kvar där sen. det var därför jag frågade när kollen görs, och inte bara börjar rycka pengar :)
Jag kommer att göra ALLT för att snabbast möjligt bli av med detta. Kommer även att behålla mitt stora blancolån och betala av på det utan KF. Så det blir inte tal om att "gömma" undan pengar, för det kommer inte finnas nåt att gömma ;-)

Sen får du såklart ha pengar på kontot, så länge det är under ditt förbehållsbelopp behöver du absolut inte oroa dig, tror du kan ha mer till och med utan att dom kan röra det. Det ska till att du har större summor på ditt bankkonto för att du ska oroa dig. Har du det och inte vill få det utmätt, så ta ut det. Eller sätt in det på ett kreditkort eller vad som helst.

Om dom mäter ut från konto så mäter dom ut allt som överstiger förbehållsbeloppet, ibland blir det flera hundra tusen som ramlar in, ibland 15 kr.

Tack för era svar . Jo, det stod bara att den ska betalas genast, inget annat. Så okej, jag kommer få hem ett inbetalningskort på skulden , när de märker att jag inte betalade "genast"? Blir många brev/ärende, hua!
Nä det är väl inte så smart att dra på mig en ytterligare kostnad, men den känns liten i sammanhanget, och det känns värt det. Jag är rädd att nån granne öppnar min låda, och posten läggs dessutom i fel lådor ganska ofta. Alla känner alla här och jag vill inte att alla ska känna till min nya situation, det blir sånt snack! Så, det blir ett par hundralappar i månaden, vilket jag tycker känns värt för att slippa brevlådeångesten ;-)
Jag har verkligen inga sparade pengar, ALLT har gått till att försöka lösa detta utan KF. Men jag föll, när jag var ganska så nära mål att kunna leva någorlunda. Det jag blev orolig för nu var att hela min lön sitter på kontot, inkl semesterersättning som betaldes ut denna månad. Har inte betalat räkningarna ännu, så det kommer inte att vara så mkt kvar där sen. det var därför jag frågade när kollen görs, och inte bara börjar rycka pengar :)
Jag kommer att göra ALLT för att snabbast möjligt bli av med detta. Kommer även att behålla mitt stora blancolån och betala av på det utan KF. Så det blir inte tal om att "gömma" undan pengar, för det kommer inte finnas nåt att gömma ;-)

Tänk på att ditt blancolån är inget kfm tar hänsyn till när dom ska löneutmäta sedan, utan vill du fortsätta betala på det får du mindre pengar kvar till mat osv istället.

Loppan, jag vet inte vem hur gammal du är och hur din familjesituation ser ut men du borde prata med någon närstående. Så länge du är frisk och kan jobba, kommer du kunna ta dig ur denna till synes hopplösa situation situation. Kram!

Tänk på att ditt blancolån är inget kfm tar hänsyn till när dom ska löneutmäta sedan, utan vill du fortsätta betala på det får du mindre pengar kvar till mat osv istället.

Ja, det är jag fullt medveten om :)

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp